Monogo E-commerce News - Różnice w oczekiwaniach klientów B2B vs B2C, numer 31

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Po newsach dotyczących doświadczeń klientów (Customer Experience), w tym tygodniu skupiamy się na tematach mocno biznesowych. Przyjrzyjmy się wspólnie takim zagadnieniom jak planowanie modelu biznesowego, jakie są różnice pomiędzy e-commerce B2B a B2C oraz czego można się nauczyć z porażki dużego amerykańskiego biznesu Bed Bath & Beyond. Zapraszam Cię do lektury!

Po newsach dotyczących doświadczeń klientów (Customer Experience), w tym tygodniu skupiamy się na tematach mocno biznesowych. Przyjrzyjmy się wspólnie takim zagadnieniom jak planowanie modelu biznesowego, jakie są różnice pomiędzy e-commerce B2B a B2C oraz czego można się nauczyć z porażki dużego amerykańskiego biznesu Bed Bath & Beyond. Zapraszam Cię do lektury!

1. Różnice w oczekiwaniach klientów B2B vs B2C

E-commerce B2B i B2C mają wiele części wspólnych, ale są też różnice, które należy wziąć pod uwagę przy budowaniu strategii sprzedaży przez Internet. Te różnice możesz określić na początku projektu, ale należy je sprawdzić z klientem. W zasadzie można by rzec, że w podstawowych założeniach handlu internetowego, należy nastawić się na ciągłą komunikację z klientem i badanie jego oczekiwań. Przez ankiety, rozmowy, wizyty handlowców możesz zbierać cenne informacje na temat odbioru platformy sprzedażowej i oczekiwań klientów. Wprowadzanie ulepszeń, o które proszę kupujący z pewnością będzie skutkowało zwiększeniem przywiązania do marki oraz lepszą konwersją. Co więcej, nie należy ograniczać się tylko do badania satysfakcji i zbierania opinii. Ważne jest również, aby być na bieżąco z badaniami rynkowymi. Wnioski z tych badań, będą z pewnością świetną inspiracją dla nowych ulepszeń, które jeszcze nie pojawiły się w opiniach, a odzwierciedlają trendy.

2. Macierz Modelu Biznesowego - krótki poradnik

Jaką wartość wnosi Twój biznes w życie klientów? Odpowiedź na to pytanie, w postaci ustrukturyzowanej, metodycznie przygotowanej macierzy, poprzedzonej badaniami, przyniesie lepszą przewidywalność i zestaw procesów do ciągłego ulepszania usług i produktów, które kupują klienci na platformie e-commerce. Chociaż zastosowanie prezentowanego podejścia, nie musi się ograniczać tylko do e-commerce. Można je również wdrożyć do biznesu tradycyjnego. W podlinkowanym artykule, znajdziesz gotową macierz, do zbudowania Modelu Biznesowego w Twojej firmie.

3. Wnioski po upadku Bed Bath & Beyond

Nie potrzebujemy sprzedaży w Internecie. Nasza pozycja jest zbyt silna na rynku tradycyjnym. Ignorowanie e-commerce i potęgi cyfrowego świata, oraz akceleracja przez pandemię, doprowadziła do bardzo trudnej sytuacji w firmie Bed Bath & Beyond. W obecnych realiach, aby uniknąć tego scenariusza nie można ignorować świata cyfrowego. Oczywiście, każdy właściciel podejmuje decyzje za swój biznes. I za te decyzje jest odpowiedzialny. Jednak dane mówią same za siebie: e-commerce rośnie na całym świecie z roku na rok. Coraz więcej ludzi ma dostęp do Internetu i coraz więcej decyduje się na zakupy w Internecie. Kiedyś mierzyliśmy ile osób kupuje przez e-commerce. Teraz dochodzimy do metryk, które mówią, ile osób kupuje przynajmniej raz w tygodniu. To pokazuje, że przyzwyczajenia zakupowe u konsumentów ewoluują w stronę handlu internetowego. Działajmy tak, aby zaspokoić potrzeby klientów!

Rozwijaj swój biznes z nami! Bądź na czasie z najnowszymi trendami w branży.

Poniżej zostawiamy formularz z bezpłatnym zapisem do naszego newslettera. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz autorskim komentarzem Monogo.

Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!