Monogo e-commerce news, Jak zwiększyć liczbę konwersji w e-commerce?, wydanie 39
Można debatować od którego miejsca w e-commerce zaczynamy tak naprawdę przekonywać klienta do zakupów. Niezależnie od tego jakie masz zdanie, albo jak mówi Twoja analityka webowa, karta produktu niewątpliwie jest istotnym elementem ścieżki zakupowej. I to właśnie na karcie produktowej dzisiaj się skupimy. A oprócz tego, znowu będzie o personalizacji. Tym razem w wyszukiwarce Google, ale też za pomocą AI.
Jeśli się dobrze zastanowić jak ludzie kupują w Internecie, to można zauważyć pewne schematy. Większość osób przeprowadza dosyć głębokie poszukiwania, czyta opinie o produkcie, o firmie. Poza tym chce się jak najwięcej dowiedzieć o samym towarze, który zamierza kupić. Możliwe, że ogląda recenzje na YouTube, przegląda blogi, czyta opisy produktowe.
Jeśli Twój sklep zawiera każdy z punktów, przez jakie przechodzi typowy klient, szanse na zakup u Ciebie zwiększają się zasadniczo. Przykładowo, 65% klientów nie podejmuje akcji zakupowych, do póki nie przeczyta recenzji o produkcie. To spora część kupujących. Niektóre badania pokazują wzrosty konwersji o nawet 100% tylko po tym, jak badane sklepy zaczęły zbierać i pokazywać recenzję.
Innym sposobem na zwiększenie konwersji jest dbałość o szczegóły w obszarze informacji podstawowych o produkcie, czyli tak zwanych master data. Mówimy o opisie produktowym, parametrach, zdjęciach. Ale nie byle jakich zdjęciach. Muszą one być wysokiej jakości. Tak samo opis i informacje techniczne. Klienci tego potrzebują. Dobrą praktyką jest załączać aranżacje z produktem w tle. Nie tylko płaskie rendery. Pobudzaj wyobraźnię klienta.
Jeśli masz już wszystkie te elementy zaopiekowane w swoim sklepie internetowym, warto wrzucić loga firm i marek, które potwierdzają Ciebie jako rzetelnego sprzedającego. Czy to będą statuetki firm zbierających opinie po zamówieniach na temat Twojej firmy, czy logotypy metod płatności, czy nawet samych firm logistycznych. Warto je dorzucić. Bo współpraca z rozpoznawalnymi markami, zawsze będzie uwiarygadniać Twoją markę, Twój e-commerce.
Co ponad to możesz jeszcze zrobić?
W cyklu Monogo e-commerce news, bardzo często mówimy o personalizacji. Mam wrażenie, że nigdy za wiele mówienia o personalizacji. Ponieważ grubo ponad 50% ankietowanych, chce w sklepach internetowych mieć personalizację. I firmy zaczynają to rozumieć. Możesz natknąć się na elementy personalizacji nawet w wynikasz wyszukiwania Google, Bing i innych. To nieodłączny element naszego życia cyfrowego. Jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę hasło "restauracja włoska", wyszukiwarka poda wyniki z Twojej okolicy. Nie trzeba wpisywać nazwy miejscowości.
Weź przykład z najlepszych, jeśli jeszcze nie masz personalizacji, wystarczy małymi krokami wprowadzać segmenty, analizować swoich klientów, odkrywać ich preferencje i zmieniać sklep pod nich. Element po elemencie, bloczek po bloczku, baner po banerze. W swojej istocie to nie jest takie trudne.
Jeśli czujesz się zagubiony, napisz lub zadzwoń, chętnie porozmawiamy o twoich wyzwaniach, w ramach darmowych konsultacji.
Personalizacja przy użyciu AI
To, że sztuczna inteligencja szybciej może pracować z dużymi zbiorami danych jest faktem. Użyta w sposób etyczny i we właściwy sposób z pewnością pomoże lepiej zrozumieć kupujących w Twoim sklepie internetowym.
Jak jednak można zacząć jej używać? Najprościej jest posiadać narzędzia, które mają AI wbudowane. Dla przykładu Adobe Experience Cloud, Adobe Commerce (Magento) takimi rozwiązaniami może się pochwalić out-of-the-box. Nie trzeba dokupować dodatkowych licencji.
Ciekawostką w tym obszarze może być badanie przeprowadzone na rynku brytyjskim. 41% ankietowanych mówi, że AI będzie miało pozytywny wpływ na doświadczenia zakupowe. Tylko 41%. Jednak Ci sami ludzie mówią, którzy mówią, że nie czują tego całego AI, preferują sklepy i marki, które dają spersonalizowanych e-commerce. Dokładnie 70%.
Kończąc, mam nadzieję, że ten tydzień będzie dla Ciebie produktywny. Zapraszam do lektury artykułów na podstawie, których przygotowałem dla Ciebie dzisiejszy Monogo e-commerce news.