AI bezpowrotnie zmieni doświadczenia klientów e-commerce, Monogo E-commerce News, numer 53

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Trudno wytłumaczyć jak dokładnie działa AI. Niektórzy twierdzą, że nikt nie potrafi tego zrobić. Jednak największe firmy na świecie inwestują niebotyczne pieniądze w rozwój tej technologii. To swego rodzaju wyścig zbrojeń.

Dzięki udostępnieniu modeli i API do komunikacji z nimi, nawet biznesy, które nie dysponują ogromnym budżetem mogą zacząć korzystać z dobrodziejstw sztucznej inteligencji w swoich sklepach internetowych.

AI w e-commerce

Pierwsze co przychodzi mi do głowy kiedy myślę o AI lub machine learning w kontekście e-commerce i UX to rekomendacje. Dla przykładu Zoho Catalyst, wprost mówi, że ich rozwiązanie wstępnie wytrenowanych modeli, idealnie wpasuje się w silnik rekomendacji w zasadzie dla każdego sklepu.

Innym przykładem użycia AI w e-commerce może być podłączenie do chat bota serwisu klienta. Jest szansa, że część klientów, dostanie odpowiedzi na swoje pytania. Jest to szczególnie istotne w przypadku kiedy klient próbuje skontaktować się z nami poza godzinami pracy.

Niewątpliwie wszystkie sygnały wskazują na rosnącą istotność sztucznej inteligencji. Im szybciej wskoczymy do tego pociągu, tym szybciej dowiemy się gdzie nas zawiezie.

Proaktywna obsługa klienta

AI umożliwia firmom monitorowanie aktywności klientów i identyfikowanie sygnałów wskazujących na potencjalne problemy. Dzięki temu obsługa klienta może być bardziej indywidualna, a firmy mogą reagować na sytuacje jeszcze przed tym, jak klient zgłosi problem. Nie wspominając już o wykorzystaniu AI w kontekście szeroko rozumianej personalizacji. Dzięki algorytmom rekomendacyjnym opartym na uczeniu maszynowym, firmy mogą oferować klientom spersonalizowane rekomendacje produktów. To zwiększa szanse na zadowolenie klienta i zwiększa sprzedaż krzyżową.

Automatyzacja procesów dzięki AI

AI może zautomatyzować wiele rutynowych zadań obsługi klienta, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne rozwiązanie problemów. Coraz częściej cały proces zakupu, a nawet obsługi reklamacji przebiega bez zaangażowania ludzi. I jak się okazuje ma to wiele zalet. Algorytmy pracują szybciej i efektywniej, są dostępne o każdej porze dnia i nocy. Popełniają o wiele mniej błędów niż obsługa sklepu. Co więcej dzięki uczeniu maszynowym boty znają natychmiast odpowiedzi na wiele pytań klientów, podczas, gdy konsultant musi dopiero je znaleźć.

AI w Customer Experience przyzwyczaił klienta to szybkiej i efektywnej obsługi. Bez wątpienia ustawił wysoko standardy obsługi klient e-commerce. Sklepy, które jeszcze nie korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji będą musiały szybko nadrobić braki, żeby nie zostać w tyle za konkurencją. Niewątpliwie wszystkie sygnały wskazują na rosnącą istotność sztucznej inteligencji. Im szybciej wskoczymy do tego pociągu, tym szybciej dowiemy się gdzie nas zawiezie. AI może zautomatyzować wiele rutynowych zadań obsługi klienta, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne rozwiązanie problemów.

Źródła