Zalety wdrożenia platformy B2B - jak usprawnić proces obsługi zamówień i zwiększyć sprzedaż?

Agata Wilczyńska-small-image
AuthorAgata WilczyńskaMarketing Director
Poruszane tematy
Udostępnij ten wpis

Dynamiczny rozwój e-commerce przekłada się na rosnącą popularność platform B2B. Do 2025 roku nawet 80% interakcji w handlu B2B będzie odbywać się online. Trudno się dziwić - proces transakcji biznesowych w cyfrowym świecie jest szybszy i prostszy. Pociąg digitalizacji handlu B2B już odjechał, jednak jeszcze nie jest za późno by do niego wskoczyć! Poznaj zalety i sposoby wdrożenia platformy B2B w twojej firmie.

Dlaczego warto ułatwić klientom B2B składanie zamówień online?

Wartość Raport Straits Research podaje, że globalny rynek sprzedaży B2B w 2022 roku był wart 7 432,12 mld dolarów oraz przewiduje, że jego wartość w 2031 roku osiągnie 36 107,63 mld dolarów, zapewniając stopę wzrostu rynku na poziomie 19.2%

Z kolei raport e-Izby wyraźnie pokazuje, że digitalizacja handlu zdecydowanie się opłaca. Aż 95% respondentów pozytywnie ocenia efekty wdrożenia platform e-commerce w swoich firmach, a ponad 90% planuje inwestować w ich rozwój.

Jako pozytywne efekty wdrożenia e-commerce B2B najwięcej przedsiębiorców wskazuje na zwiększenie sprzedaży oraz liczby klientów. Dzięki wdrożeniu platformy B2B respondenci mogli rozbudować asortyment, zmniejszyć koszty sprzedaży oraz zaobserwowali wzrost efektywności sprzedawców. Brzmi jak dobry zwrot z inwestycji.

Pomimo tego, że sprzedaż B2B ma nieco inne potrzeby, digitalizacja handlu w tym obszarze przynosi niewątpliwie ogromne korzyści dla przedsiębiorców. Relacje biznesowe są bardziej skomplikowane niż zwykłe transakcje konsumencie. Proces decyzyjny jest zazwyczaj nieco dłuższy, a rozmiar zamówień nieporównywalnie większy. Jednak nie sposób zauważyć prostej zależności, duże transakcje to duży dochód. Nietypowy biznes wymaga wyjątkowych rozwiązań, nie sposób się z tym nie zgodzić. Dlatego w tym przypadku warto skonsultować proces wdrożenia i rozwoju platformy już na początkowym etapie.

Korzyści platform B2B dla sprzedającego

Inteligentne zarządzanie produktem

Zawsze aktualna informacja o produkcie to brak szumu komunikacyjnego w firmie. Dzięki platformie B2B sprawnie zarządzasz stanami magazynowymi w różnych kanałach sprzedaży. Inteligentne uzupełnianie stanów magazynowych optymalizuje koszty i edukcja nadmiarowe zapasy. Zarządzanie ceną.

Analiza Danych Sprzedażowych

Zaawansowane platformy B2B oferują również szerokie możliwości w zakresie analizy danych sprzedażowych. Dzięki temu firmy mogą lepiej zrozumieć zachowania swoich klientów, identyfikować trendy rynkowe oraz podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.

Optymalizacja Zarządzania Czasem

Kolejną istotną korzyścią wynikającą z wdrożenia platformy B2B jest optymalizacja zarządzania czasem w firmie. Dzięki zintegrowanym systemom, które umożliwiają automatyzację procesów, pracownicy mogą skoncentrować się na bardziej strategicznych zadaniach, zamiast tracić czas na powtarzalne czynności.

Szybki proces obsługi zamówień

Wygoda dla klienta, szybkość obsługi zamówień dla dostawcy. Zwiększ bazę klientów dzięki możliwości całodobowej obsługi zamówień swoich klientów. Przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa komunikujesz się bezpośrednio z klientem, bez pośredników. Dzięki precyzyjnym statystykom sprzedaży i szczegółowej historii zamówień skalujesz rozwojem swojego biznesu z jednego panelu.

Przewaga konkurencyjna

Wzmacniając przewagę konkurencyjną kompleksowo wspieramy biznes w procesach automatyzacji, zwiększając efektywność pracy i minimalizując ryzyko błędów. Dzięki automatyzacji procesów w firmie ułatwisz proces obsługi klienta. Dzięki pełnej integracji z zewnętrznymi i wewnętrznymi systemami podniesiesz jakość obsługi swoich partnerów biznesowych. Gwarantujemy Ci kompleksowe wsparcie w cyfrowej transformacji Twojego biznesu. Dzięki temu możesz rozszerzać działalność na nowe rynki oferując klientom najlepszą jakość cyfrowej obsługi.

Korzyści platformy B2B dla klienta

Produkt lub usługa na jedno kliknięcie

Dzięki opcji wyszukiwania produktów w katalogu online klient może w prosty sposób znaleźć i kupić interesujący go produkt. Klient otrzymuje w czasie rzeczywistym informację dotyczącą dostępności wybranych produktów. Może także zdecydować o najkorzystniejszej dla siebie opcji cenowej.

Całodobowa obsługa zamówień

Weekendowa obsługa zamówień nie wymaga nadgodzin Twoich pracowników. Dzięki platformie e-commerce klient może złożyć zamówienie 24h 7 dni w tygodniu. I zawsze zostanie obsłużony na najwyższym poziomie według ustalonych przez Ciebie standardów.

Automatyzacja powtarzalnych zamówień

Wiemy już, że czas to pieniądz. Automatyzacja powtarzalnych zadań to kolejna zaleta korzystania z platformy e-commerce dla klientów biznesowych, którzy cyklicznie pojawiają te same zamówienia. Dzięki historii sprzedaży, system ponawia listę zakupów, klient w razie potrzeby może ją lekko zmodyfikować.

Spersonalizowane zakupy

Wszyscy wiemy, że sprzedaż indywidualna jest kosztowna. Za bezpośrednie podejście do klienta trzeba słono zapłacić. Zaletą platform B2B jest bezsprzecznie możliwość maksymalnej personalizacji obsługi klienta. Dzięki szczegółowym statystykom algorytmy poznają Twojego klienta, uczą się jego nawyków zakupowych i przyzwyczajeń. Dzięki temu system zaproponuje najbardziej atrakcyjną cenę, którą klient jest w stanie zapłacić za produkt, ktora wcale nie musi być najniższą ceną rynkową! System podpowie także produkty, których prawdopodobieństwo zakupu jest największe.

Niestandardowe platformy wymagają sprawdzonych rozwiązań

Specyfika rynku B2B jest bardziej zróżnicowana niż segmentu B2C. W zależności od branży istotne będzie wdrożenie dedykowanych funkcjonalności realizujące bardzo specyficzne potrzeby firmy. Jedną z nich może być przykład ogromnych wartości koszyka, który w branży B2B liczony jest w setkach tysięcy produktów. Potencjalnie większa wartość koszyka może generować kolejną specyficzną potrzebę rozbudowania systemów płatności o opcję odroczonego terminu płatności. Przykładów dopasowania potrzeb klientów do specyfiki branży jest zdecydowanie więcej. Na szczęście z pomocą przychodzi technologia. Technologia i doświadczenie. W Monogo od ponad dekady wdrażamy platformy B2B, które pozwalają naszym partnerom na realizację ich biznesowych celów, w różnych branżach i na międzynarodowych rynkach. Bez względu na to, czy dopiero chcesz rozpocząć sprzedaż online, a może zastanawiasz się jak zoptymalizować obecną platformę podzielimy się naszym doświadczeniem. Skontaktuj się, aby umówić się na rozmowę.