Relacja z Adobe Summit 2023 - najważniejsze wnioski

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Udostępnij ten wpis

Minęło trochę czasu od Adobe Summit w Londynie. Jednak mam poczucie, że tematy, które były na nim poruszane są uniwersalne, wręcz ponadczasowe. Ponadczasowe oczywiście z zakresie aktualnego świata cyfrowego, sposobu pracy, kreatywności oraz doświadczeń konsumentów. Co tak naprawdę można było zobaczyć na Adobe Summit w Londynie? Jakie zmiany będziemy obserwowali w e-commerce w przyszłości, spowodowane technologią Adobe? Zanim odpowiem na te pytania kilka słów o konferencji i organizacji. Adobe summit w tym roku odbył się w EXCEL London. Potężne centrum konferencyjne, które jest w stanie pomieścić tysiące osób. Po kilku latach przerwy dobrze znowu osobiście, a nie online dołączyć do takiego wydarzenia.

Jak można się spodziewać po Adobe, firmie, która w centrum stawia "experience", wszystko było zorganizowane na najwyższym poziomie. Już od samego wejścia na Adobe Summit 2023 przywitało mnie mnóstwo pracowników, którzy byli chętnie pomóc i odpowiedzieć na każde pytanie. Po odebraniu wejściówki skierowałem się w stronę sali, gdzie odbyć się miała pierwsza część konferencji. Przywitanie i spotkanie z Partnerami.

Tak, ponieważ pierwszy dzień był dedykowany partnerom Adobe. Mnóstwo firm z całej Europy, które wdrażają rozwiązania Adobe Experience Cloud.

Oprócz prezentacji, miałem okazję porozmawiać z koleżankami i kolegami z branży. Miło było wymienić doświadczenia, porozmawiać o wyzwaniach, ale przede wszystkim wspólnie zobaczyć co nowego przyniesie nam przyszłość w aplikacjach Adobe.

Key Takeaways

  1. Dzięki rozwiązaniom chmurowym Adobe, możemy wprowadzić potężne oszczędności dla organizacji. Wdrożenie na chmurze Adobe może wygenerować firmom nawet kilkukrotnie niższe koszty chmury.
  2. Hyper Personalizacja od Adobe przy użyciu AI. Nowy kierunek w dostarczaniu treści klientom, odblokowany przez możliwości sztucznej inteligencji. Wszystko wbudowane w pakiet aplikacji Adobe Experience Cloud.
  3. GenAI odblokowuje pokłady kreatywności i skraca czas potrzebny na produkcję treści. Pozwala też lepiej pracować z dużymi zbiorami danych o klientach i tworzyć dla nich kampanie, dostosowane do ich potrzeb.
  4. Pojęcie Content Supply Chain (Łańcuch Dostaw Treści) wejdzie w słownik nowoczesnego marketingu cyfrowego.

Oszczędności - Personalizacja - AI

W części dla partnerów, mieliśmy okazję zerknąć do kuchni rozwiązań Adobe. Jedną z ważniejszych informacji na Adobe Summit 2023, jakie pojawiają się na slajdach to potężne oszczędności, które możemy wygenerować zamieniając rozwiązania chmurowe innych firm na Clouda Adobe.

Drugim istotnym kierunkiem dla firm jest personalizacja. Oraz hyper personalizacja. Dostarczanie odpowiedniej treści klientom, w odpowiednim czasie, to klucz do sukcesu. A łańcuch dostaw treści to kręgosłup biznesu online. Czy w Twojej firmie, w Twoim sklepie internetowym, już macie rozmowy na ten temat?

Trzecią istotną zmianą, która jest dostępna dla zespołów posiadających Adobe Experience Cloud jest AI. Sztuczna inteligencja wbudowana w aplikacje Adobe umożliwia hyper personalizację. Dzięki modelowaniu przy użyciu AI możesz nie tylko dostawać podpowiedzi, ale również wykorzystywać modele sztucznej inteligencji do segmentacji i dostarczania odpowiednich treści swoim klientom. Rewolucyjne? Zdecydowanie!

Aby w pełni wykorzystać potencjał aplikacji Adobe należy zmienić sposób myślenia. Myślenia o biznesie, klientach i tym co jest ważne i daje przewagę. Dzięki przezroczystemu połączeniu aplikacji z grupy Experience Cloud nie tylko zmniejsza się narzut IT, który jest potrzebny aby połączyć ze sobą aplikacje, ale również szybciej można zacząć korzystać z ich wszystkich produkcyjnie.

GenAI

Łańcuch dostaw treści (Content Supply Chain) to pojęcie, które określa proces produkcji i dostarczania treści do klienta końcowego od początku procesu, do momentu kiedy treść jest publikowana, a nawet widoczna dla klienta. Jednym z elementów tych treści są media lub inaczej mówiąc grafiki. Czy w Twojej organizacji, graficy opracowują wszystkie materiały, które potem są publikowane w sieci?

Pewnie tak, to tradycyjny model pracy. Natomiast teraz mamy przed sobą stojącą rewolucję. Polega ona na tym, że część materiałów może stworzyć nie grafik, a marketingowiec, który pracuje nad kampanią. Jak może to zrobić?

Technologia GenAI, pozwala wygenerować grafiki z opisu tekstowego. Technologia ta również pozwoli zmodyfikować już istniejące obrazy. Np usunąć tło, dodać elementy graficzne i bardzo ładnie je wkomponować w istniejący obraz. Czy to zastępuje w całości pracę działów graficznych? Absolutnie! To narzędzie do uwolnienia pokładów kreatywności w Twoim zespole. Dzięki Adobe od teraz można skrócić czas oczekiwania na wszystkie materiały. Łańcuch dostaw treści się skraca. Szybciej możesz wyjść z komunikacją do swoich klientów. Szybciej może oznaczać przed konkurencją. Albo może oznaczać, więcej spersonalizowanych komunikatów.

Jest jeszcze jedna strona medalu tej technologii. Bo GenAI to nie tylko generowanie grafik i ich ulepszanie. To również podpowiedzi kampanii, segmentacji i potencjalnie ważnych raportów. W zależności od aplikacji z Adobe Experience Cloud, ta technologia daje inne korzyści.

Mam wrażenie, że Adobe (jak i reszta głównych graczy na rynku IT) kupiła bilet w jedną stronę, kiedy wchodzili w AI. Teraz już nie ma odwrotu. Szczególnie, że klienci kochają sztuczną inteligencję. To w jaki sposób przyspiesza pracę i ułatwia wykonywanie codziennych zadań.

Podsumowanie Adobe Summit 2023

Po kilku tygodniach myślenia o tym co zobaczyłem na Adobe Summit 2023, jestem przekonany, że następna rewolucja już jest tuż za rogiem. Nie ma jeszcze szerokiego użycia tych wszystkich technologii, ale one wchodzą bardzo dynamicznie do naszego warsztatu pracy. A Ci, którzy już używają stacku Adobe rosną szybciej w digitalu. Jakie marki w pełni już korzystają z Adobe Experience Cloud?

Nie ma też ograniczeń kanału. Niezależnie od tego czy pracujesz z klientami B2B czy B2C. Każdy biznes potrzebuje treści, potrzebuje istotnych informacji dostarczanych klientom w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu/w odpowiedni sposób.

W Monogo oparliśmy swój biznes o treści nieco ponad rok temu. Od tego czasu zaobserwowaliśmy ponad 20 krotny wzrost odwiedzin na naszej stronie internetowej. Komunikaty skierowaliśmy do dwóch głównych grup docelowych. Tworząc treści zaobserwowaliśmy dużą dynamikę wzrostu oraz nowe zapytania, które wcześniej nie przychodziły do nas.

A to wszystko tylko przez zmianę myślenia i twarde postawienie na treści. Co dalej przed nami?

Dalej idziemy w kierunku personalizacji i dalszego Tworzenia treści dla naszych klientów. Chcemy dzielić się wiedzą, nowinkami i istotnymi informacjami z branży e-commerce. Taką mamy misję.

Na koniec parę słów o tym, czy Experience Cloud może być wykorzystywany przez mniejsze firmy, czy tylko przez bogate korporacje? Okazuje się, że nie tylko. Adobe ma przygotowane pakiety licencji, które są prawie na każdą kieszeń.

Napisz, umówimy się na demo i porozmawiamy z ekspertem Adobe na temat cen.