Adobe Summit 2024 - 3 wnioski z konferencji

Agata Wilczyńska-small-image
AuthorAgata WilczyńskaMarketing Director
Poruszane tematy
Udostępnij ten wpis

Konferencja Adobe Summit 2024 w Las Vegas, która przyciągnęła około 10 000 uczestników. Dla nikogo nie było to zaskoczeniem, że głównym tematem tegorocznej konferencji były inwestycje Adobe w sztuczną inteligencję. Ogromna uwaga była skupiona wokół Firefly - rodziny niestandardowych generatywnych modeli sztucznej inteligencji.

Konferencja Adobe Summit 2024 w Las Vegas przyciągnęła ponad 10 000 uczestników z całego świata. Dla nikogo nie było to zaskoczeniem, że głównym tematem tegorocznej konferencji były inwestycje Adobe w sztuczną inteligencję. Ogromna uwaga była skupiona wokół Firefly - rodziny niestandardowych generatywnych modeli sztucznej inteligencji. Odkryj trzy kluczowe wnioski płynące z Adobe Summit 2023 w naszej relacji z konferencji.

AI napędza marketing

Sztuczna ineligencja otworzyła całkiem nowe możliwości dla biznesu. Chyba już wszyscy oswoili się z faktem, że to nie tylko chwilowy trend, ale rzeczywistość, w której żyjemy.

Podczas zeszłorocznego Adobe Summit sztuczna inteligencja wprowadziła nowe możliwości w projektowaniu kreatywnym dzięki Adobe Firefly. W tym roku ta technologia zdecydowanie podnosi poprzeczkę automatyzacji w całym procesie tworzenia i dostarczania treści, co na nowo definiuje sposób, w jaki pracujemy. Już na początku tegorocznej konferencji Adobe zapowiadało serię innowacji w zakresie tworzenia, dostarczania i mierzenia doświadczeń klientów.

Adobe duży nacisk kładzie na procesy end to end, co jest znacznie bardziej spójnym podejściem niż zazwyczaj na tego typu corocznych wydarzeniach branżowych. Chociaż prezentowano pojedyncze produkty, głównym tematem był sposób ich współpracy, a wszystko to przy wykorzystaniu potężnej generatywnej sztucznej inteligencji.

Dużą uwagę poświęcono Gen Studio, które po raz pierwszy zostało zaprezentowane w październiku zeszłego roku. Jest to nowy produkt, który pełni rolę centrum zarządzania w całym portfolio Adobe, koordynując tworzenie, wdrażanie i pomiar aktywów kreatywnych i kampanii. W asystencie AI dla platformy Adobe Experience Platform, generatywna sztuczna inteligencja staje się dostępna także w aplikacjach Adobe poprzez naturalny interfejs językowy.

Adobe wykorzystało swoją wiedzę na temat własnych produktów, aby stworzyć prosty interfejs konwersacyjny, który może odpowiadać na pytania techniczne, automatyzować zadania, symulować rezultaty oraz generować nowe grupy odbiorców i ścieżki w ramach aplikacji Adobe Experience Cloud. Produktem tym można kierować za pomocą danych własnych klientów, co pozwala na generowanie dokładnych odpowiedzi na pytania użytkowników. Inne nowości pomagają zautomatyzować proces tworzenia i wdrażania spersonalizowanych działań marketingowych.

Chodzi głównie o wykorzystanie sztucznej inteligencji i dostarczenie narzędzi, które pozwalają pracować szybciej i dokładniej, koordynując dane, treści i ścieżki doświadczeń klientów. Nowe funkcje wspierają cele zapewnienia łatwiejszej i lepszej personalizacji na dużą skalę,. Ułatwiają także eksperymentowanie z różnymi ścieżkami klientów i analizowanie wyników wydajności, nawet do poszczególnych atrybutów. Jako przykład nowej funkcji generowania wariantów w AEM Sites, marki mogą teraz tworzyć liczne warianty tekstu na podstawie jednego materiału marketingowego, dostosowując treść do różnych grup odbiorców.

Jeszcze lepsza personalizacja treści

Adobe stawia na mocny tandem marketingu i sprzedaży i po raz kolejny udowadnia jak najlepiej połączyć te dwa filary biznesu. Wspólnym mianownikiem są dane.

Nowe Adobe Content Analytics umożliwia zrozumienie wydajności treści generowanych przez AI, aż do poziomu atrybutów, takich jak kolory, obiekty i style, analizując, które najlepiej rezonują z docelowymi grupami odbiorców. Dodatkowo nowa funkcjonalność prowadzenia eksperymentów umożliwia markom zwiększenie liczby testów w celu znalezienia nietypowych ścieżek klientów. Działania tr maksymalizują konwersję i promują ponowne wykorzystanie ofert na różnych kanałach.

W procesie wyznaczania Customer Journey przydatnym narzędziem staje się Adobe Journey Optimizer. Narzędzie wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego do analizowania danych klientów i tworzenia spersonalizowanych interakcji. Adobe Journey Optimizer integruje dane z różnych źródeł, takich jak CRM, e-commerce, interakcje online itp. Pozwala to marketerom uzyskać pełniejszy obraz zachowań i preferencji klientów.

Gen Studio, który obecnie jest dostępny w wersji podglądowej, pomaga markom zarządzać całym procesem wdrażania i mierzenia danych marketingowych. Produkt ma być ogólnodostępny w połowie roku, zapewnia łatwy w użyciu interfejs do tworzenia treści gotowych do wdrożenia, umożliwiając wykorzystanie niestandardowego modelu AI.

Analityka jest dostępna w kontekście zarządzania aktywami, a produkt wykorzystuje inżynierię promptów, aby zapewnić zgodność treści z wytycznymi marki. Generatywna AI w ramach platformy proponuje różne pomysły na działania w witrynie internetowej. Pełny zestaw funkcji Gen Studio obejmuje między innymi planowanie, tworzenie, zarządzanie aktywami, dostarczanie,wnioski i raportowanie.

Technologia to ludzie

Adobe Summit po raz kolejny pokazuje, że technologia to przede wszystkim ludzie. Technologie znajdą zastosowanie w biznesie tylko wtedy jeśli będą odpowiedzią na konkretne potrzeby firm i ich klientów. Świadomość biznesu o możliwościach wykorzystania AI z roku na rok jest coraz większa. Co druga firma korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji maksymalizując zyski i zwiększając dynamikę rozwoju.
Konferencja Adobe Summit to wspaniała okazja do wysłuchania problemów, historii i biznesowych wyzwań z jakimi mierzą się ludzie. W dobie cyfrowej rzeczywistości rozmowa twarzą w twarz w realnym świecie wnosi zupełnie inną wartość i określa zupełnie inną perspektywę. Adobe Summit to niezmiennie świetna okazja do spotkania klientów, partnerów i współpracowników. O podobnej atmosferze konferencji pisaliśmy w Relacji z Adobe Summit 2023 - najważniejsze wnioski. To idealne miejsce na znalezienie inspiracji do wykorzystania technologii w swoim biznesie i w biznesach swoich partnerów.

Podsumowując wydarzenie podobnie jak rok temu temat AI zdominował konferencję Adobe Summit w Las Vegas. To jednak nikogo nie dziwi. AI nie jest już tylko pieśnią przyszłości. To nasza teraźniejszość. Idąc za przykładem Adobe musimy nauczyć się ją jak najlepiej wykorzystywać i doskonalić. A Adobe z roku na rok pokazuje, że robi to coraz lepiej! Skrót najważniejszych ogłoszeń z tegorocznej konferencji znajdziesz tutaj.

Monogo od kilku lat z powodzeniem wdraża rozwiązania AI u naszych Partnerów biznesowych. Dzięki optymalizacji mediów przez AI i generowaniu opisów produktów, możesz optymalizować media także w swoim sklepie internetowym. Dzięki szybkiej i prostej implementacji narzędzia możesz już dzisiaj minimalizować koszty i poprawić performance witryny. Napisz do nas i umów się na niezobowiązującą rozmowę. Chętnie pokażemy jak efektywnie wykorzystać AI w Twoim biznesie.