Nowości w Adobe Commerce Magento w 2023 roku, Monogo E-commerce News, numer 42

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Od razu warto wspomnieć, że opisywane poniżej nowości dotyczą głównie wersji Commerce, czyli płatnej. Magento oferuje równolegle wersję bezpłatną. Cena licencji jest wyliczana przez Adobe indywidualnie. Z mojego doświadczenia wynika, że ceny licencji nie są powalające. Warto zainteresować się wyceną, bo w zamian dostajemy naprawdę atrakcyjne funkcje, które z pewnością będą miały szanse przyczynić się do lepszej konwersji w sklepie internetowym.

Magento trzyma się ustalonego cyklu wydań, który można podejrzeć na tej stronie. Patrząc na kalendarz wydań, widać, że główne wydania są raz do roku. Pomiędzy natomiast, prawie co miesiąc są wydania o mniejszym zakresie funkcjonalnym. Często są to patche, czyli poprawki bezpieczeństwa lub takie, które naprawią błędy.

Innym ciekawym źródłem informacji jest strona prezentująca główne funkcje Adobe Commerce. Spośród wielu, głównie moją uwagę przyciągają: Live Search, Product Recommendation, Buy Online Pickup In-Store. Inne, warte uwagi, to Page Builder drag-and-drop content management, Multi-Source Inventory management, Catalog Service for Adobe Commerce.

Live Search powered by Adobe Sensei

Powszechnie wiadomo, że klienci kochają sprawne wyszukiwarki. Takie, które potrafią rozpoznać frazy wpisywane nawet z błędami. A jeśli na dodatek wyszukiwarka potrafi w rekomendacje i odrobinę personalizacji to już w ogóle super. I tak właśnie działa live search. Silnik wyszukiwania jest zasilany przez AI od Adobe, czyli Sensei.

Wiele sklepów, z którymi pracujemy inwestuje w bardzo dobry user experience przy wykorzystaniu wyszukiwarki. Nie ma w tym nic dziwnego, to prowadzi do wyższej konwersji. Płacąc za licencję Adobe Commerce, otrzymujesz za darmo możliwość podpięcia wyszukiwarki napędzanej przez sztuczną inteligencję.

Product Recommendations powered by Adobe Sensei (B2C & B2B)

Kolejnym produktem, który Adobe Commerce dostarcza w pakiecie z licencją są rekomendacje produktowe. Tutaj znowu, silnikiem wspomagającym jest Adobe Sensei.

Klienci na różnym etapie ścieżki zakupowej mogą dostawać rekomendacje produktowe. Czy to w koszyku, czy na kategorii lub karcie produktu po dodaniu do koszyka. Miejsc do wykorzystania rekomendacji jest wiele w e-commerce. Dobra strategia podpowiadania klientom co mogą jeszcze dokupić, prowadzi do zwiększonej, średniej wartości koszyka.

Buy Online Pickup In-Store

Omnichannel marzy się wielu sprzedawcom, którzy posiadają nie tylko e-commerce, ale również sklepy stacjonarne. Dzięki Buy Online Pickup In-Store od Magento, wejście w omnichannel może okazać się i proste i tanie. Tanie bo jest z licencją, a proste, bo po prostu jest.

Jeśli popatrzymy na inne opcje Magento, szczególnie stany magazynowe w sklepach, to wprowadzenie opcji, kup teraz, odbierz za godzinę, staje się realna do wdrożenia bardzo szybko. I to jest pierwszy krok w kierunku omnichannel experience. Takie doświadczenia stoją za wzrostami sprzedaży!

A co jeśli nie mam Magento?

Wielu klientów, z którymi rozmawiamy, a posiadają inne silniki e-commerce wskazuje, że powodem rozglądania się na rynku za alternatywami jest małe portfolio funkcjonalności lub niestabilność platformy. Magento adresuje te i wiele innych problemów. W sumie nic dziwnego, jest na rynku od bardzo wielu lat.

W Monogo co jakiś czas podchodzimy do sprawdzenia, jak stoją alternatywy. Praktycznie za każdym razem dochodzimy do tych samych wniosków. Dobry marketing alternatyw nie idzie w parze ze stabilnością i funkcjami. Coś do czego przyzwyczailiśmy się wdrażając Magento, często nie ma pokrycia w alternatywnych systemach.

Dlatego od wielu lat niezmiennie wdrażamy platformy B2C i B2B na Magento. Przede wszystkim bo wiemy, że po wdrożeniu klienci ze spokojem mogą inwestować w biznes, a silnik na pewno będzie działał. Dlatego warto rozważyć przejście na silnik, który jest nie tyle dla pasjonatów technologii co poważnego biznesu, dbającego o klientów i napędzającego największe marki świata e-commerce.