Monogo E-commerce News - Najlepsza strategia cenowa w e-commerce, numer 36
Polityka cenowa, bezpieczeństwo i jaki kraj nordycki najchętniej kupuje za granicą. W dzisiejszym wydaniu naszego cyklu newsów e-commerce mamy bardzo duży przekrój tematów. Ciężko wskazać, który jest najważniejszy, bo wszystkie dotykają kluczowych obszarów biznesu online. Bez odpowiedniej polityki cenowej, ciężko utrzymać biznes i dobrą marżę. Bez odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, prędzej czy później padniemy ofiarą ataku. A te są obecnie i najczęściej wymierzone w zaburzenie działania biznesu i utratę wizerunku. Kończymy kolejną zachętą do patrzenia za granicę i sprzedaży w innych krajach. Do porannej kawki, newsy e-commerce od Monogo!
Polityka cenowa, bezpieczeństwo i jaki kraj nordycki najchętniej kupuje za granicą. W dzisiejszym wydaniu naszego cyklu newsów e-commerce mamy bardzo duży przekrój tematów. Ciężko wskazać, który jest najważniejszy, bo wszystkie dotykają kluczowych obszaru biznesu online. Bez odpowiedniej polityki cenowej, ciężko utrzymać biznes i dobrą marżę. Bez odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, prędzej czy później padniemy ofiarą ataku. A te są obecnie i najczęściej wymierzone w zaburzenie działania biznesu i utratę wizerunku. Kończymy kolejną zachętą do patrzenia za granicę i sprzedaży w innych krajach.
Do porannej kawki, newsy e-commerce od Monogo!
1. Najlepsza strategia cenowa w e-commerce
Parę lat temu jak zarządzałem 3-ma sklepami e-commerce, dużą część sukcesu zawdzięczałem sprytnej polityce cenowej. Na różnych płaszczyznach, zróżnicowanie cen było dosyć znaczące. Niektóre produkty sprzedawałem na 2 - 3 marży (o zgrozo!), ale one miały tylko przyciągnąć klienta do zakupów. W zasadzie nikt nie kupował tylko niskomarżowego towaru. Do koszyków trafiały zawsze dodatki, które były wysoko marżowe. Około 70%, a w niektórych przypadkach nawet 100%. Oprócz tego miałem zapięte automaty na najpopularniejsze produkty, które plasowały moje sklepy w porównywarkach na drugim lub trzecim miejscu. Ten biznes online, rósł w tempie 50 - 100% kwartał do kwartału. W sklepie internetowym polityka cenowa jest bardzo ważna. Obecnie może nie najważniejsza, ale bez niej nie możemy liczyć na rewelacyjne rezultaty. W załączonym artykule możesz przeczytać o kilku przykładach polityk cenowych, często stosowanych przez nowe sklepy, jak również przez takie, które mają ugruntowaną pozycję rynkową.
Czytaj więcej: Najlepsza strategia cenowa w e-commerce
2. Bezpieczeństwo w sieci - Raport 2023
Bezpieczeństwo w świecie cyfrom nie jest już tematem tabu (albo słoniem w pokoju jak kto woli). Ciekawym wynikiem badań przeprowadzonych wśród kadry zarządzającej i osób zajmujących się cyber bezpieczeństwem w firmach jest świadomość, że ludzie spodziewają się ataków w swoich organizacjach w przeciągu najbliższych dwóch lat. Patrząc na swoje otoczenie biznesowe, już w tym roku kilku naszych klientów miało takie ataki. Więc mam prawo stwierdzić, że może to być prawdą. Dodatkowo wiele firm przechodzi teraz transformację cyfrową, co jeszcze zwiększa ryzyko. Warto nie pomijać tego aspektu w biznesie. Bo można sobie zablokować biznes, lub narazić się na utratę wizerunku. Nawet częściowa boli i to bardzo. Piszę o tym, dlatego że w Monogo przywiązujemy ogromną wagę do bezpieczeństwa. Nie wdrażamy nic na produkcję do póki nie przejdzie to wewnętrznych testów bezpieczeństwa. Prowadzimy również wdrożenia takich zabezpieczeń jak IPS/IDS. Napisz do nas, jeśli chcesz sprawdzić poziom swojego bezpieczeństwa w organizacji lub e-commerce, mamy przygotowane darmowe materiały, które w formie wywiadu pozwalają określić pierwszy poziom świadomości i zabezpieczeń. Dodatkowo oferujemy testy penetracyjne i skany bezpieczeństwa. W naszych projektach, wielokrotnie i za wczasu wykrywaliśmy problemy, mając możliwość uszczelnienia naszych rozwiązań, zanim weszliśmy na produkcję.
Dowiedz się więcej: Bezpieczeństwo w sieci - Raport 2023
3. 80 % Finów kupuje za granicą online
Po raz kolejny dotykamy tematu sprzedaży transgranicznej (tak zwany cross-border). I ponownie skupiamy się na krajach nordyckich. Ich populacja może niewielka, ale poziom cyfryzacji społeczeństwa i ilości osób, które z chęcią robią zakupy online za granicą przekonuje. Dla Finlandii, statystyka mówi, że 80% konsumentów kupuje w innych krajach. Finowie, również jako mniejszość, preferują dostawy towaru do "Paczkomatów". Brzmi jak idealne miejsce do rozpoczęcia ekspansji.
Czytaj więcej: 80 % Finów kupuje za granicą online
Jeśli przegląd newsów był dla Ciebie wartościowy zachęcam do udostępnienia materiału w sieciach społecznościowych. Aby nie przegapić żadnego newsa zapisz się do naszego newslettera. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz z moim autorskim komentarzem.
Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!