Monogo E-commerce News - Lot wygrywa nagrodę Experience Maker of the Year 2023, numer 35
W tym tygodniu o sukcesie polskiego narodowego przewoźnika LOT, który dzięki Adobe Experience Cloud zwiększył o 80% konwersję w digitalu. Porozmawiajmy też o podejściu Amazona w biznesie, które było jednym z czynników sukcesu. A na koniec zadbajmy o nasze zespoły, żeby dowoziły i były zgrane. Bo przecież o to chodzi!
1. Lot wygrywa nagrodę Experience Maker of the Year 2023
Ponad 80% wzrostu konwersji w LOT. Jestem dumny z tego, że nasz narodowy przewoźnik, LOT zrobił krok w kierunku lepszej obsługi klientów i zaopiekowania się ich potrzebami. Wszystko dzięki Adobe Experience Cloud i byciu otwartym na digital. Wszystko to poskutkowało otrzymaniem nagrody Experience Maker of the Year podczas konferencji Adobe Summit w Londynie w tym roku. Na której zresztą byłem i miałem przyjemność oglądać na żywo piękny moment wręczenia nagrody.
Co takiego LOT zrobił? W dużym skrócie, zmiana wyglądu aplikacji, strony oraz zapięcie odpowiednich narzędzi. Adobe Analytics, Adobe Campaign i Adobe Target. Dostarczanie odpowiednich treści w odpowiednim momencie klientowi, a to wszystko na dużą skalę doprowadziło do dramatycznego wzrostu konwersji. I oczywiście zadowolenia klienta. Odpowiedź na pytanie, czy warto nasuwa się sama. Może nie jest łatwo zrozumieć cały koncept, odnaleźć się w dużej ilości danych. Ale mając odpowiedniego partnera, który jest rekomendowany przez Adobe jest tym wytrychem, który otwiera drzwi do sukcesu. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat sukcesu LOTu i porozmawiać o tym jak możesz wykorzystać potencjał digitalu w swojej firmie? Zadzwoń lub napisz. Chętnie pomożemy! PS. Warto również przeczytać case study LOT na stronie Adobe.
Czytaj więcej: Lot wygrywa nagrodę Experience Maker of The Year 2023
2. Broń Amazona w biznesie
Czy też tak masz, że patrzysz czasem na wielkie firmy i zastanawiasz się, co doprowadziło, że znalazły się w tym miejscu, w którym są teraz? Przecież kiedyś były w skali naszego biznesu! Często szukamy tej tajemniczej broni w biznesie. Jednak rozwiązania są dużo prostsze i wcale nie takie sekretne. Ciekawą perspektywę daje Carlos w swoim artykule Amazon’s Not So Secret Weapon. Co takiego dało Amazonowi przewagę? Pewnie z wielu rzeczy, które management Amazona robił przez wiele lat, różnych praktyk które stosował, Carlos wymienia jedną. Tę, która pozwoliła ustawić myślenie w firmie. Zacznij od klienta. Każdy problem jaki jest do rozwiązania, należy zacząć rozwiązywać z perspektywy klienta. Startujemy od tego, jakich doświadczeń oczekuje nasz klient. I jak już to mamy, całą resztę odkrywamy, odwracając trochę typowy proces. Nie zaczynamy od technologii. Nie zaczynamy od grafik, wizualizacji czy makiet. Zaczynamy od prostego opisu, tego co naprawdę zadowoli klienta. Często będzie tak, że w tym podejściu napotkamy na trudności. Ale to jest w porządku. Tak powinno być. Bo nie idziemy standardową ścieżką. Robimy rzeczy inaczej, w centrum stawiając naszego klienta. Nieważne czy to jest e-commerce B2B czy B2C. Zawsze stawiaj klienta w centrum. Tak jak robimy to w Monogo. Tak jak mówi nasza misja. Nasi pracownicy i Nasi partnerzy biznesowi. To jest najważniejsze.
Czytaj więcej: Broń Amazona w biznesie
3. Kierunek produktywność i dobra atmosfera - 3 zespołowe spotkania w tygodniu
Czy wiesz ile kosztują spotkania Twojego zespołu? Zakładam, że tak. A jeśli nie, to nie możemy dłużej zamiatać pod dywan tego tematu. Prowadzenie spotkań w sposób produktywny i ograniczenie ich ilości do niezbędnego minimum, to w dzisiejszych czasach prawie, że sztuka. Trzeba nad tym pracować, żebyśmy wszyscy, a nasze zespoły przede wszystkim, mieli czas na pracę. Ale, oprócz ograniczeń, warto też zadbać o higienę środowiska pracy w naszych zespołach. Zgrany zespół, który ma odpowiednie podejście do pracy i jest zmotywowany, to zespół produktywny, który dowozi. A o to chodzi. Co w takim razie zrobić, żeby zespół był zgrany. Rebecca w swoim artykule przytacza 3 spotkania, które wprowadziła w swoim zespole. Żeby wszystkim pracowało się lepiej, oraz aby wzmocnić kulturę ciągłego ulepszania się zespołu, wymiany opinii, dawania feedback
Czytaj więcej: 3 zespołowe spotkania w tygodniu
Jeśli przegląd newsów był dla Ciebie wartościowy zachęcam do udostępnienia materiału w sieciach społecznościowych. Aby nie przegapić żadnego newsa zapisz się do naszego newslettera. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz z moim autorskim komentarzem.
Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!