Monogo e-commerce news - Jak wpływać na decyzje zakupowe? numer 38
W e-commerce ciężko jest lub nawet nie możesz porozmawiać z klientem. Na pewno nie przed zakupem. Jak w takim razie podejść do próby zarządzenia decyzjami zakupowymi? Okazuje się, że dzięki Architekturze Wyborów (Choice Architecture) jest to możliwe, do pewnego stopnia. Oczywiście z zachowaniem etyki. Jednym z narzędzi, aby osiągnąć lepszą konwersję i mocniej zaopiekować się preferencjami zakupowymi klientów jest personalizacji. Jak taką personalizację zastosować w praktyce, np z wykorzystaniem Adobe Experience Cloud i Magento? Najlepiej mieć partnera, który pomoże odnaleźć się w tym temacie. Oprócz tego, mówimy dzisiaj o popularnych metodach płatności i reklamach. Czyli budujemy lejek, idziemy z klientem po ścieżce zakupowej, kończąc transakcją. Szach i mat. O to chodzi!
1. Architektura Wyborów, czyli jak kontrolować decyzje zakupowe klientów?
Klienci Twojego sklepu internetowego podejmują setki, jak nie tysiące decyzji każdego dnia. Tak duża liczba decyzji wskazuje, że część z nich jest podejmowana w uproszczeniu. Albo w ogóle automatycznie na podstawie bodźców. Architektura Decyzyjności (Choice Architecture) to koncept stworzony w 2008 roku przez Thalera i Sunsteina. Mówi o tym, że na decyzje ludzi można wpływać organizując w odpowiedni sposób kontekst, w którym te decyzje są podejmowane. W e-commerce, jest wiele miejsc, gdzie klient musi podjąć decyzję. Od wyboru sklepu, przeglądania konkretnych produktów, przez wkładanie do koszyka a w końcu na złożeniu zamówienia. W sposób etyczny można na te decyzje wpływać korzystając z technik opisanych w linkowanym artykule. Podkreślam - w sposób etyczny. Dlatego, że nie możemy uciekać się do manipulacji. Natomiast kiedy mamy na szali zaspokojenie potrzeb konsumenta dobrym jakościowo produktem lub usługą, kierowanie uwagi w stronę właściwych wyborów jest zasadne.
2. Apple Pay rośnie, popularne metody płatności
Czy metoda płatności może wpływać na konwersję? Krótka odpowiedź brzmi tak. Ale, które metody płatności są chętnie wybierane przez klientów? Jak się okazuje w Europie to PayPal, Visa, MasterCard. Tak przedstawia się Top 3 metod płatności na starym kontynencie. Co ciekawe na 5tym miejscu (również w USA) znajduje się Apple Pay. Osobiście korzystam z ekosystemu Apple i nie ukrywam, że jeśli tylko dostępne jest Apple Pay to zawsze z niego korzystam. Dlaczego? Bo jest bardzo wygodna. Autoryzacja za pomocą zegarka, odcisku palca lub skanu twarzy, jest naturalna i szybka. Logowanie do banku, lub wpisywanie danych karty zawsze i trwa dłużej i jest bardziej podatne na pomyłki. Dla Polskiego klienta, blik może mieć podobne znaczenie. Znajome logotypy również sprawiają, że klient z mniejszą obawą powierzy pieniądze w Twoje ręce.
Czytaj więcej: Apple Pay rośnie, popularne metody płatności
3. Narzędzia do monitorowania reklam konkurencji
Masz budżet reklamowy. Chcesz uruchomić reklamę w sieciach społecznościowych albo wyszukiwarkach. Pewnie zadajesz sobie pytanie, jaka kreacja i jakie treści najlepiej trafią do odbiorców, którzy potem skonwertują w Twoim sklepie internetowym? Otóż, wszystkie główne platformy społecznościowe (oprócz X / Twittera) dają narzędzia, które pokażą Ci jak wyglądają kreacje firm z Twojej branży. Zupełnie za darmo. Już nie musisz robić screenshotów, wystarczy w odpowiednim miejscu odszukać co trzeba.
Czytaj więcej: Narzędzia do monitorowania reklam konkurencji