Monogo E-commerce News - Jak “ Welcome Pages” zwiększają sprzedaż?, numer 32
Pomimo tego, że jesteśmy firmą, która głównie zajmuje się oprogramowaniem oraz customer experience, czasem lubimy zajrzeć również w obszary marketingu. A to dlatego, że szeroka wiedza w e-commerce jest potrzebna do skutecznej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. W dzisiejszym wydaniu Monogo E-commerce News, dotykamy obszarów strategii, customer experience oraz marketingu. Przyjemnej lektury!
Pomimo tego, że jesteśmy firmą, która głównie zajmuje się oprogramowaniem oraz customer experience, czasem lubimy zajrzeć również w obszary marketingu. A to dlatego, że szeroka wiedza w e-commerce jest potrzebna do skutecznej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi.
W dzisiejszym wydaniu Monogo E-commerce News, dotykamy obszarów strategii, customer experience oraz marketingu.
Przyjemnej lektury!
1. Strona z podziękowaniami, zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.
Prosta rzecz jak udzielenie rabatu klientowi za zapisanie się do newslettera, może być wykonana, jak się okazuje, na wiele różnych sposobów. Można klientowi dać ten rabat po zapisaniu się. Ale można również skierować go na podstronę, gdzie opiszesz dokładnie jak wykorzystać rabat. I przy okazji zapytać go, jakie grupy produktów interesują klienta najbardziej. A po tym od razu dać mu możliwość przejścia do zakupów. W tym przykładzie, chodzi o to, że ilustruje jak różnie może być skonstruowana ścieżka klienta i zaopiekowany temat jego doświadczeń. Jeśli w ścieżce nie ma dziur, klient poczuje, że jest rozumiany. Jeśli nie ma ślepych zaułków, z których będzie sam sobie musiał wracać, to przyjemność z korzystania ze sklepu będzie większa. Niekiedy trudno pojąć jak wiele może zmienić w konwersji dobre zaopiekowanie małych i na pozór nieistotnych elementów w e-commerce.
Przeczytaj więcej: Strona z podziękowaniami, zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym
2. Jak może wyglądać strategia wideo marketingu w Twoim e-commerce?
Dokładnie rok temu, w Monogo postanowiliśmy, że zaczniemy wdrażać strategię treści. W swoich podstawowych założeniach miała zwiększyć widoczność naszej marki, zwiększyć ilość odwiedzin na naszej stronie internetowej oraz przyciągnąć w pierwszej kolejności potencjalnych pracowników. Przez rok ciężko pracowaliśmy i uczyliśmy się, jak publikować i jak to wszystko działa. Patrząc na wyniki, to wszystkie wskaźniki nam wzrosły, osiągając założone cele. W przypadku nowych odwiedzin, wzrosty zaliczyliśmy na poziomie >3000%. To przekroczyło nasze oczekiwania. Teraz przychodzi czas na nowe wyzwania i rozszerzenie naszej strategii marketingowej, o nowe obszary i zmiany w niektórych kierunkach. Naturalna ewolucja w biznesie. W sklepie internetowym, ważne jest aby przyciągać nowych klientów, którzy zaczną robić zakupy. Przez posiadanie i wprowadzanie w życie strategii marketingowej, cele w tych obszarach są realne do osiągnięcia. Szczególnym przykładem jest wideo. Każda platforma społecznościowa umożliwia publikację filmów. A one są chętnie konsumowane przez użytkowników. Natomiast czy to jest trudne? Pewnie tak. I do tego kosztowne! Ale wszystko co jest trudne i kosztowne, ale jednak ciągle się opłaca ma sens. Tak jest w przypadku strategii wideo marketingu.
3. Promowanie produktów ze sklepu internetowego przez influencerów.
Influencer to w zasadzie każdy, kto ma profil w mediach społecznościowych i rzeszę fanów/followersów. W ilości bliżej nieokreślonej, bo są tacy którzy mają setki tysięcy jak nie miliony obserwujących, ale są też tacy, którzy mają ich tysiące. Właśnie okazuje się, że Ci mniejsi nabierają coraz więcej popularności. Z jednej strony współpraca z nimi jest mniej kosztowna, z drugiej strony można współpracować z większą ilością. Dzięki temu można w łatwy sposób sprawdzić, którzy i jakie komunikaty do klientów sprawdzają się lepiej. Dzięki platformom takim jak Mavely, nawiązywanie współpracy z influencerami staje się bardzo proste. I szybkie. A teraz czas, na promocję Twoich produktów ze sklepu internetowego!
Który z newsów dał impuls do zmian lub zainspirował do nowej inicjatywy w Twojej firmie? Aby nie przegapić żadnego newsa zapisz się do naszego newslettera. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz z moin autorskim komentarzem.
Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!