Monogo E-commerce News - jak sklepy internetowe utrzymują zyskowność w biznesie, numer 33
Przy rosnącej sprzedaży nie powinniśmy zapominać o zyskowności biznesu e-commerce. Nie można jej osiągnąć w pełni, tylko przez naginanie się do tego co robi konkurencja, albo przez uleganie presji ze strony konsumentów. Dobra strategia i obserwowanie rynku (oraz konkurencji) jest kluczem do sukcesu.
Przy rosnącej sprzedaży nie powinniśmy zapominać o zyskowności biznesu e-commerce. Nie można jej osiągnąć w pełni, tylko przez naginanie się do tego co robi konkurencja, albo przez uleganie presji ze strony konsumentów. Dobra strategia i obserwowanie rynku (oraz konkurencji) jest kluczem do sukcesu.
1. Jak sklepy internetowe utrzymują zyskowność w biznesie?
W e-commerce jest ciągła presja. Presja ze strony konkurencji, presja na lepszy customer experience od klientów, presja cenowa i w końcu presja na darmowe wysyłki. Sprzedaż w sklepie internetowym i całej branży e-commerce pomimo tego, że rozwija się bardzo dynamicznie, to nie jest najłatwiejsza z perspektywy utrzymania zyskowności. W jaki sposób firmy radzą sobie z utrzymywaniem profitu? Jak możemy przeczytać w artykule poniżej, w zależności od przypadku, może to być lekkie podniesienie ceny na marketplace, żeby zarabiać na każdym zamówieniu, nawet jeśli wysyłka jest za darmo. Może to być dawanie dodatkowej wartości w produktach i usługach pobocznych. Ale też baczne obserwowanie konkurencji i dostosowanie polityki cenowej i promocyjnej do zachowań konkurencji i przewidywanie ich ruchów. W przypadku każdej branży, dobre rozeznanie w oczekiwaniach klientów, skutkuje lepszą strategią na wzrosty sprzedaży połączone ze wzrostem zysków. A to jest paliwo, którego potrzebujemy do zwiększania biznesu.
Przeczytaj więcej: Jak sklepy internetowe utrzymują zyskowność w biznesie?
2. 6 największych krajów Europy odpowiada za 72% e-commerce na starym kontynencie
Sytuacja na rynku e-commerce w Europie stabilizuje się po pandemii. Tylko w Holandii, w porównaniu do czasu sprzed pandemii, nie ma wzrostu e-commerce. Natomiast z zestawienia 6 największych rynków cała reszta zaliczyła wzrosty. I ogólnie te 6 rynków odpowiada za 72% obrotu sprzedaży internetowej na starym kontynencie. Silny e-commerce w tych krajach, z jednej strony oznacza dobry kierunek do sprzedaży transgranicznej, ale również oznacza duże nasycenie tych rynków. Warto rozważyć szczególnie wzrostowe rynki. W tym zestawieniu są to Włochy i Hiszpania. Pozostała część Europy, gdzie jest mniejsze nasycenie, a e-commerce również rośnie, będzie lepszym kierunkiem dla lokalnych firm, dla projektu startu sprzedaży cross border.
3. Generowanie tła dla zdjęć produktowych przy użyciu narzędzi AI
I na koniec coś praktycznego. Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym są bardzo ważne. Oczywista oczywistość. Pewnie w swoim sklepie masz je na jednolitym tle. Jednak do kampanii w social media, lub innych kreacjach tło przyciąga uwagę i może być dobrym wabikiem uwagi klienta. Produkcja takich kreacji może być czasochłonna i wyzwaniem kreatywnym. Przy dużej ilości treści, możemy mieć wąskie gardła po stronie działów kreatywnych. Dlatego warto posłużyć się takimi narzędziami jak Adobe Express lub tymi z podlinkowanego artykułu.
Jeśli przegląd newsów był dla Ciebie wartościowy zachęcam do udostępnienia materiału w sieciach społecznościowych. Aby nie przegapić żadnego newsa zapisz się do naszego newslettera. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz z moim autorskim komentarzem.
Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!