Globalne trendy inwestowania w AI, Monogo E-commerce News, numer 55

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Rozkwit zastosowań sztucznej inteligencji i dużych modeli językowych (LLM) w 2023 roku skupił uwagę w zasadzie całego świata. Dzięki praktycznym zastosowaniom, zintegrowanym z Microsoft Office i produktami Adobe, wszyscy mogliśmy zasmakować potęgi tej technologii. Jednak to nie koniec, a w zasadzie początek ery szerokiego zastosowania AI w naszym codziennym życiu.

Kolejnym krokiem, oprócz szukania większej liczby zastosowań dla AI są multi modele. Ten następny krok, umożliwia zgłębianie kontekstu. Daje szansę na połączenie wideo, dźwięku tekstu i kontekstu w jakim się znajdujemy. Dla sklepów internetowych to prawdziwa szansa na stworzenie nowych doświadczeń dla klientów.

Już teraz przewidywania giganta e-commerce, CEO Amazona jednoznacznie wskazują, że generatywna sztuczna inteligencja będzie bardziej dostępna dla każdego biznesu online. To nie jest i nie będzie tylko nowinka technologiczna, której tak naprawdę klienci nie potrzebują. To prawdziwa rewolucja w doświadczeniach klienta z Twoim sklepem internetowym.

W rozmowach z naszymi klientami zawsze staram się podkreślać, że wdrażanie czegokolwiek musi mieć uzasadnienie, które bezpośrednio dotyka użytkownika końcowego. Albo kupującego, albo osoby, które pracują na backoffice sklepu. Zawsze i dokładnie w tej kolejności. Jeśli zadbamy o łatwość nawigowania po sklepie, prostotę w wyszukiwaniu produktów i najlepszą z możliwych obsługę klienta, to reszta przyjdzie sama. Sprzedaż i zyski.

Od czego zacząć?

Rozwiązań AI jest przecież tak dużo i też bardzo dużo ludzi mówi tak na okrętkę, że normalny człowiek, nie specjalista od AI zupełnie może nie rozumieć od czego w ogóle można zacząć.

Długo nad tym myśleliśmy w Monogo i dlatego doszliśmy do wniosku, że z naszej perspektywy, postawienie na dobre doświadczenia naszych klientów, powinniśmy ułatwić wejście w świat sztucznej inteligencji. Dlatego stworzyliśmy prosty plan onboardingowy. Zaczynamy od mało inwazyjnej rzeczy, jaką jest optymalizacja zdjęć.

Jakie są kroki?

Zaczynamy od szybkiej i prostej instalacji w Twoim e-commerce. Po dosłownie kilku dniach wszystkie zdjęcia w sklepie są już optymalizowane przez AI.

W między czasie siadamy i przyglądamy się jakie są persony Twojego e-commerce, badamy jak skonstruowane są ścieżki klienta. Budujemy strategię, która jest zoptymalizowana pod kątem Twojej grupy docelowej. Brzmi trochę futurystycznie? Pewnie trochę tak, ale powodem tego jest, że na naszym rynku jeszcze bardzo dużo firm nie przekonało się jak wiele można zyskać dzięki pracy z User Experience.

Z tej fazy zazwyczaj wychodzą priorytety. Często następnym krokiem jest wyszukiwarka - tutaj znowu możemy pomóc naszym wewnętrznym rozwiązaniem. Jeśli natomiast wydarzy się tak, że nie mamy czegoś, to żaden problem. Podpowiadamy co użyć z rynku, co jest sprawdzone. Dzięki temu w precyzyjny sposób określamy sufit i podłogę programu reformy UX przy użyciu sztucznej inteligencji.

Rezultaty są widoczne szybko. Jak jest dużo klientów w sklepie to nawet bardzo szybko.

Źródła