
6 o’clock e- commerce news - wpływ sztucznej inteligencji na e-commerce, numer 28
Jak co poniedziałek zapraszamy Was na 6 o’clock e-commerce news - jedyny taki branżowy przegląd wiadomości ze świata e-commerce wraz z autorskim komentarzem Monogo. Ostatnio najgorętszy temat w e-commerce to niewątpliwie AI (Artificial intelligence). O ile z samą ideą rozwoju technologii sztucznej inteligencji można się zgadzać lub też nie, każdy kto prowadzi działalność w sieci powinien zaznajomić się z tym tematem. Czy czeka nas ewolucja czy rewolucja w tym obszarze? Przygotujcie się z nami nami na wszystkie możliwe scenariusze. Dzisiaj motywem przewodnim w 6 o’clock e- commerce news sztuczna inteligencja.
1. Wpływ sztucznej inteligencji na e-commerce
AI to bardzo gorący temat w ostatnich miesiącach. Szczególnie po nowościach wprowadzonych przez ChatGPT i Microsoft. W zasadzie każda duża korporacja teraz odnosi się w ten czy inny sposób do zagadnienia sztucznej inteligencji. Z drugiej strony jest sporo obaw, co do tego jakie będą konsekwencje dla społeczeństwa z wprowadzenia i rozwoju tego typu narzędzi. Czy powinniśmy się obawiać? Czy powinniśmy zastopować rozwój sztucznej inteligencji? Na odpowiedzi na te pytania będziemy musieli poczekać. Jednak warto zastanowić się czy AI w niektórych obszarach może pomóc biznesowi e-commerce. Jeśli zaczniemy postrzegać sztuczną inteligencję jako sposób na wzmocnienie kreatywności zespołów i zwiększenie produktywności to otwierają się nowe możliwości dla biznesu. Zespoły zajmujące się dostarczaniem treści mogą wykorzystywać AI do znajdowania inspiracji na artykuły. Lub mogą używać narzędzi bazujących na modelach sztucznej inteligencji do znajdowania słów kluczowych (Keywords) dla produktów w e-commerce. Albo wykorzystać model AI do optymalizacji mediów.
Czytaj więcej o: Wpływ sztucznej inteligencji na e-commerce
2. Jak AI może pomóc sklepom B2B?
Personalizacja, obsługa klienta, zwiększenie efektywności dostarczania treści o wysokiej jakości, lepsza komunikacja wewnątrz firmy. To tylko niektóre obszary, gdzie sztuczna inteligencja (AI) może pomóc firmom produkcyjnym lub dystrybutorom, w zwiększeniu efektywności biznesowej sklepów internetowych B2B. Uważam, że AI należy postrzegać przez pryzmat tego jak może pomóc. Zachowując oczywiście ostrożność i mając na uwadze dobro klientów i ochronę ich danych osobowych. Jednak wiele obszarów w e-commerce tylko czeka na wsparcie AI.
Świetnym przykładem jest Adobe Firefly oraz Adobe Sensei. Oba produkty mają zintegrowane modele sztucznej inteligencji. Oba produkty wspierają i lepiej wydobywają ludzki potencjał zespołów. Czy to oznacza, że mogą zastąpić pracę człowieka? Absolutnie nie! Czy zwiększają wydajność pracy? Absolutnie tak! Zespoły wykorzystujące narzędzia wspierane sztuczną inteligencją mogą pracować szybciej, skuteczniej dostarczając wartość dla klientów. Tak jak nasza usługa optymalizacji mediów. Dzięki niej, media w Twoich e-commerce będą lepiej dopasowane do różnych urządzeń, na których klienci przeglądają sklep. Poszczególne strony będą ładowały się szybciej, przez co doświadczenia klienta będą lepsze. Przełoży się to również na wyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych Twojego sklepu będą wyższe. Czy to zastępuje pracę człowieka? Nie, ale na pewno polepsza efekty jego pracy.
Czytaj więcej: Jak AI może pomóc w ecommerce
3. Marka modowa Forever 21 wdraża nową platformę danych klientów
Każdy z nas ma swoje preferencje. Czy to kolorów, czy kształtów, czy aktualnych zainteresowań lub potrzeb zakupowych. Wiemy, że nie ma uniwersalnego rozwiązania, dopasowanego do każdego z gustów klientów. Dlatego coraz więcej firm sięga po narzędzia umożliwiające personalizowanie elementów sklepu pod indywidualne preferencje klientów. Czy to będzie zmiana banerów na takie, które pokazują szukane produkty, czy kategorie, albo podpowiedzi produktów powiązanych, które kolorystyką odpowiadają temu co klient w naszym sklepie internetowym przegląda. Każda nawet drobna personalizacja będzie miała wpływ na konwersję w Twoim e-commerce. Jednak, aby skutecznie stosować personalizację potrzebujesz zgromadzić odpowiednie dane na temat każdego klienta odwiedzającego Twój sklep. A do tego potrzeba platformy CDP. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń do nas, chętnie pomożemy.
Czytaj więcej o: Marka modowa Forever 21 wdraża nową platformę danych klientów
Zapisz się do naszego newslettera, aby nie przegapić żadnego newsa. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz autorskim komentarzem Monogo. Koniecznie zostaw swój adres w poniższym formularzu.
Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!