6 o’clock e- commerce news - nowe rozwiązanie płatnicze InPost Pay, numer 29 

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. Niezmiennie jednak, jak w każdy poniedziałek na naszym blogu znajdziecie 6 o’clock e-commerce. Jedyny taki branżowy przegląd wiadomości ze świata e-commerce wraz z autorskim komentarzem Monogo. W 29 numerze przeczytacie o całkiem nowym rozwiązaniu płatniczym InPost Pay, europejskim gigancie e-commerce, Przyjemnej lektury!

1. Nowe rozwiązanie płatnicze InPostPay

InPost wprowadza nową usługę płatniczą dla klientów i sklepów internetowych - InPost Pay. Mając 10 milionów użytkowników swojej aplikacji, szanse na sukces nowej metody płatności są wysokie. A co może przekonać sklepy? Z pewnością promocje na koszty wysyłek do paczkomatów, albo z użyciem kurierów InPost. Rafał Brzoska, Prezes InPostu mówi, że jest już kilkaset sklepów zainteresowanych wprowadzeniem nowej metody płatności dla swoich klientów. Możemy się spodziewać pojawienia się tej metody płatności również na innych rynkach, jeśli odniesie ona sukces w Polsce. Przynajmniej tam, gdzie wysyłki do paczkomatów są ciepło przyjmowane przez klientów. A nie w każdym kraju w Europie tak jest. Trzeba zwrócić na to uwagę, przy planowaniu strategii ekspansji e-commerce. Potrzebujesz pomocy przy budowie lub walidacji swojej strategii online? Odezwij się!

2. Niemcy - gigant europejskiego e-commerce

Niemcy to bardzo duży rynek e-commerce. Na przestrzeni ostatnich dwunastu lat, pomiędzy 2010 a 2022 rokiem, obrót w e-commerce B2C w u naszych zachodnich sąsiadów wzrósł przeszło 4 krotnie. Wszystko wskazuje na to, że trend wzrostowy się nie zmieni. Dodatkowo powyżej średniej kształtuje się współczynnik zakupów online przynajmniej raz w tygodniu w Niemczech i wynosi 42%. 42% konsumentów niemieckich kupuje w Internecie przynajmniej raz w tygodniu. Wszystkie te dane pokazują, że rynek niemiecki jest bardzo dojrzały, jeśli chodzi o sprzedaż online. Jednak, jak w każdej sytuacji, przed ekspansją, należy poznać przyzwyczajenia zakupowe naszych sąsiadów. I jeśli mówimy o dostawach, to Niemcy wolą dostawać przesyłki do domu. 53% konsumentów woli taką formę dostawy. Wysoka liczba konsumentów, bo aż 9%, chce dostawę szybciej i jest skłonna za to zapłacić. Czy warto planować ekspansję na rynek Niemiecki?

3. Amazon uruchamia finansowanie dla firm sprzedających na platformie w UK

Amazon nie zatrzymuje się z wprowadzaniem nowych usługi i udogodnień dla swoich klientów. Od teraz, firmy sprzedające w Wielkiej Brytanii na platformie Amazona, mogą starać się o dofinansowanie do swojego biznesu, przy minimum formalności. Warunkiem jest 3 miesięczna historia sprzedaży na platformie. Prędzej czy później takie usługi pojawią się też w innych krajach, szczególnie tam, gdzie Amazon ma silną pozycję (np Niemcy). Atrakcyjność Amazona dla sprzedawców, również Polski, jest niezaprzeczalna. W prosty sposób można swoje produkty oferować na różnych rynkach. Oprócz tego Amazon daje możliwość skorzystania z bardzo dużej ilości narzędzi, które pozwalają lepiej zrozumieć klienta, lepiej do niego docierać i przede wszystkim prezentować swoją ofertę. Jednak można się pogubić w tym gąszczu informacji. Dlatego warto mieć partnera, który pomoże się odnaleźć w tym wszystkim i pozwoli skupić się na biznesie, jednocześnie powoli budować kompetencje wewnętrzne do obsługi tego i innych marketplac'ów.

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie przegapić żadnego newsa. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz autorskim komentarzem Monogo. Koniecznie zostaw swój adres w poniższym formularzu.

Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!