6 o’clock e- commerce news - cotygodniowy przegląd newsów <span class="spanBlock">z branży</span> e-commerce 

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

E-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się branż. Każdego dnia pojawiają się nowe narzędzia i technologie, a także zmieniają się preferencje konsumentów. Czytaj naszą prasówkę i bądź na bieżąco z najnowszymi informacji. W tym tygodniu w 6 o’clock e- commerce news między innymi o: Handel detaliczny a omnichannel Dane w marketingu to kluczowa waluta Twojej firmy Patchworks Przyjemnej lektury!

1. Handel detaliczny a omnichannel


E-commerce globalnie w 2022 roku zaliczył wzrost o 8,3%, ale omnichannel czyli połączenie sprzedaży stacjonarnej z doświadczeniami i sprzedażą cyfrową wzrósł o 9,5% (w USA). Te cyfry pokazują, że lepsze tempo wzrostu uzyskują biznesy, które stawiają na omnichannel. Jak rozpocząć? Jak zintegrować sklep internetowy ze sprzedażą tradycyjną? Czy moja firma jest gotowa na tę zmianę? Przy temacie omnichannel pojawia się wiele pytań, które nie mają prostych odpowiedzi. Jednak dobry partner biznesowy jest w stanie pomóc. Monogo posiada doświadczenie w tworzeniu i implementacji strategii omnichannel. Jeśli nie wiesz jak zacząć, odezwij się do nas w formularzu https://monogo.pl/kontakt, doradzimy jak wykorzystać potencjał Twojej firmy.

2. Dane w marketingu to kluczowa waluta Twojej firmy

Biznes online to nie tylko sklep internetowy, ale przede wszystkim analiza dużej ilości danych cyfrowych, które pochodzą z wielu kanałów. Z e-commerce, działu sprzedaży, marketingu, Google Analytics i sklepów stacjonarnych. Połączenie tych informacji daje bardzo szerokie spektrum wiedzy, która poprawnie odczytana i wykorzystana zwiększa potencjał sprzedaży w dialogu z konsumentami. Ciekawostką jest, że według firmy Gartner 76% marketerów korzysta z analityki, jednak ponad 1/3 uważa to za największe wyzwanie zawodowe. Nie dziwi mnie to, ponieważ nie jest łatwo odnaleźć się w tak dużych zbiorach informacji. W Monogo kładziemy duży nacisk na analizę danych i pomagamy firmom w tym aspekcie.

3. Patchworks

Narzędzi, które można wykorzystać w e-commerce jest wiele. Zaczynając od silnika sklepu (jak Magento / Adobe Commerce), przez systemy ERP, WMS, narzędzia analityczne i marketingowe, sieci społecznościowe itd. Połączenie tych wszystkich klocków ze sobą jest wyzwaniem dla działu IT. Jednak platformy takie jak patchworks ułatwiają to zadanie dając możliwość szybkiego łączenia różnych systemów ze sobą. Czyli możemy w prosty sposób połączyć Adobe Commerce (Magento) z Amazonem, Ebay lub Miraklem. Polski odpowiednik to Baselinker. "Rozmawiające" ze sobą narzędzia maksymalizują efektywność w firmie, dlatego warto zainteresować się tym tematem.

Zainteresował Cię nasz cotygodniowy przegląd newsów? Będzie nam niezmiernie miło, jeśli udostępnisz naszą prasówkę w sieci społecznościowej, na Facebooku lub LinkedInie.

Do przeczytania w następny poniedziałek, punktualnie o 6:00!