6 o’clock e- commerce news - 5 najlepszych praktyk dla sprzedawców e-commerce na marketplace’ach, numer #25

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Newsy ze świata e-commerce jak co tydzień w 6 o’clock e-commerce news. Branżowy przegląd najnowszych wiadomości ze świata e- commerce wraz z autorskim komentarzem Monogo. Rozwijaj swój biznes online i reaguj na bieżące trendy.

1. 5 najlepszych praktyk dla sprzedawców e-commerce na marketplace’ach

W poprzednim numerze 6 o’clock e-commerce news wspominaliśmy o tym, że Amazon planuje dalszą ekspansję w Europie. Pozostałe marketplace’y również stale rosną. Odpowiedź czy warto rozpocząć sprzedaż za pośrednictwem tych platform wydaje się oczywista. Jednak co zrobić, aby wyróżnić się na tle wymagającej konkurencji? Stworzenie atrakcyjnej oferty może wydawać się czasochłonne, jest jednak kilka prostych wskazówek, których zastosowanie skutecznie wzmocni szansę dotarcia do klientów. Content is the king - po pierwszy zwróć uwagę na atrakcyjny opis swojej oferty, a także wyraźne zdjęcia produktów. Skup się na zdobyciu recenzji - algorytm w naturalny sposób będzie pozycjonował wyżej produkty z pozytywnymi opiniami klientów. Zadbaj, aby ceny Twoich produktów nie odbiegały od rynku. Zbyt wysokie ceny odstraszają klientów. Wreszcie zadbaj o obsługę klienta - zawsze odpowiadaj na pytania i udzielaj niezbędnych informacji.

Jeśli masz pytania w kwestii integracji Twojej platformy ecommerce z wybranym marketplacem napisz do nas. Chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem.

2. Ścieżka zakupowa, która działa

Pozyskiwanie klienta w sklepie internetowych jest trudne. I jak już takiego klienta pozyskamy, chcielibyśmy aby za wszelką cenę on dokonał zakupu. Jednak na naszego konsumenta czeka mnóstwo pułapek, które skutecznie mogą go odwieść od zakupów. Z pewnością krytycznym miejscem jest koszyk i ścieżka zakupowa. Z perspektywy CX/UX to bardzo ważne elementy, które decydują o konwersji. Aż 44% badanych sklepów internetowych mówi, że inwestycja w ten obszar ścieżki zakupowej bardzo im się opłaciła i była bardzo ważna. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat poprawy konwersji i odzyskania porzuconych koszyków? Napisz do nas!

Zobacz więcej tutaj: Ścieżka zakupowa, która działa

3. Norwegia - bardzo dobrze rozwinięty rynek e-commerce

Norwegia to najmniejszy z krajów nordyckich. Jednak penetracja Internetu wśród populacji tego kraju to aż 99%. Pewnie z tego względu Norwegowie nie obawiają się transgranicznych zakupów online. Najpopularniejszym krajem, z którego kupują Norwegowie to Chiny. Udział zagranicznego e-commerce w tym rynku to aż 20%. To szansa dla naszych rodzimych sklepów, które myślą o ekspansji zagranicznej. Pamiętajmy jednak o specjalnym typie podatku VAT, który jest w Norwegii - VAT on E-commerce.

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie przegapić żadnego newsa. W każdy poniedziałek wyślemy Ci maila z najświeższym przeglądem wiadomości z branży wraz autorskim komentarzem Monogo. Koniecznie zostaw swój adres w poniższym formularzu.

Do przeczytania w poniedziałek, punktualnie o 6:00!