5 pomysłów na e-commerce w grudniu, Monogo E-commerce News, numer 52
List do świętego Mikołaja
Zaraz przed Mikołajkami, które jak co roku przypadają na 6stego grudnia, 4tego jest międzynarodowy dzień listu do Świętego Mikołaja. Dobra okazja, aby poprosić kilku klientów, o taki list, który zgodzą się opublikować na Twoim sklepie.
Oczywiście warto ich wynagrodzić. A w zamian otrzymasz treści stworzone przez klientów. Co więcej, w tym roku możesz rozpocząć świetną tradycję, która aktywuje Twoich stałych klientów. Zamiast, albo oprócz, pisania listu do Świętego Mikołaja, mogą pisać do Ciebie.
Co sądzi sztuczna inteligencja?
AI w tym roku było zdecydowanie numerem 1. Dlaczego więc nie skorzystać z kawałków treści przygotowanych przez sztuczną inteligencję do zaciekawienia klientów?
Dosłownie chwila spędzona z Chat GPT i dla naszego partner biznesowego dostałem taką krótką treść:
In Poland, popular Converse sneaker models include the classic Chuck Taylor All Star in both low-top and high-top versions. Additionally, Converse One Star and Converse Jack Purcell models are also well-liked by sneaker enthusiasts in Poland. These models are known for their timeless design and versatility. Ultimately, personal style preferences can vary, so it's best to choose the Converse sneakers that you find most appealing and comfortable.
Czy klienci sklepu Converse zgadzają się z AI? Nie wiem, ale grudzień może być świetną okazją do sprawdzenia!
Retrospektywa
Przez 11 miesięcy w Twoim e-commerce, aż się gotowało od ilości klientów i zamówień (mam nadzieję!). Dlaczego nie wyciągnąć trochę danych i nie podzielić się tym co było popularne wśród kupujących?
To dobra okazja do przygotowania specjalnych grudniowych promocji i treści mówiących o tym, jakie upodobania mieli klienci w 2023 roku. W zależności od Twojej branży, możesz pokazać jakie mieliście trendy, albo jak zmieniały się preferencje zakupowe na przestrzeni miesięcy. To tylko niektóre z pomysłów, jakie możesz wykorzystać do stworzenia treści na grudzień.
W danych z Google Analytics, na pewno masz więcej inspiracji!
Spójrz w przyszłość
Grudzień to czas, kiedy w e-commerce można powoli przestać patrzeć na 2023 rok. Wraz z celami i planami spoglądamy w nowy rok. Przewidywanie preferencji zakupowych, albo odkrywanie potrzeb możesz przeprowadzić samodzielnie, albo znowu w dialogu z Twoimi klientami.
Czego mogą potrzebować? Jakich innowacji się spodziewają? Jak zmienią się trendy? Te i wiele innych pytań możesz wykorzystać jako inspiracje na artykuły, kampanie, lub nawet serię treści związanych z nowym rokiem. Popuść wodze fantazji, a za rok sprawdź czy skutecznie udało się przewidzieć przyszłość!
Coś dla Ciebie!
Przed świętami myślimy o bliskich - i bardzo dobrze, należy myśleć o tych, których kochamy. Jednak dlaczego przez chwilę, nie skupić się również na sobie. Dla osób, które kupiły już w tym okresie w Twoim sklepie internetowym, może warto wysłać spersonalizowane mailingi, gdzie dobierzesz coś co pasuje do przedmiotów zakupionych w listopadzie?
Albo dlaczego nie zrobić ankiety dla klientów, gdzie po odpowiedzi na perę nieskomplikowanych pytań, podpowiesz jakie produkty z Twojej oferty online, mogą ich zainteresować? W ramach dogodzenia sobie, a co!