#20   6 o’clock <span class="spanBlock">e-commerce</span> news - czy Chat GPT może poprawić obsługę klienta?

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Branża e-commerce gwałtownie przyspiesza, a Ty nie masz czasu śledzić najnowszych newsów? Spokojnie, co tydzień robimy to za Ciebie! 6 o’clock news - to jedyny taki branżowy przegląd newsów z autorskimi komentarzami Monogo. Dzielimy się wiedzą po to żebyś mógł efektywniej prowadzić swój biznes i szybko reagować na zmieniające się trendy. Zapraszamy do lektury dzisiejszego wydania.

1. Czy Chat GPT może poprawić obsługę klienta?

Poziom Customer Service w ostatnich latach się obniżył. Sytuacja na pewno się nie poprawi, ze względu na zwolnienia spowodowane inflacją. Jednak konsumenci potrzebują dobrego wsparcia klienta. 74% respondentów podaje, że w przeciągu ostatniego roku miało problemy z produktami i usługami. Co więcej, jedynie 1/8 badanych poleci firmę, która nie rozwiązała reklamacji jakiegokolwiek rodzaju.

Jako najczęstszą dolegliwość w customer service klienci zgłaszają długi czas oczekiwania. Rozwiązaniem może okazać się Chat GPT, rozwiązanie opracowane przez OpenAI. Ciągle jednak istnieje obawa, że odpowiedzi mogą nie być dobre dla ludzi, ze względu na błędne informacje lub obraźliwe słowa użyte przez automat. Należy przyglądać się tym zagadnieniom z uwagą. Może wykorzystanie Chat GPT nie w pełni, ale w postaci wspierającej człowieka i obsługę klienta będzie dobrym rozwiązaniem problemu. Skrócenie czasu obsługi klienta, z pewnością odbije się na satysfakcji kupujących i zwiększy retencję klientów oraz polecenia.

2. Amazon uruchamia EEA Program

Atrakcyjność platform takich jak Amazon jest oczywista. Dostęp do ogromnej ilości klientów, szeroka gama narzędzi marketingowych, możliwość uproszczenia procesów logistycznych i wiele więcej. Do tego cross-border (sprzedaż na innych rynkach niż rodzimy). Właśnie tej ostatniej zalety marketplace dotyczy właśnie wprowadzona nowa funkcja przez Amazona. W zasadzie 1 kliknięciem Polski sprzedawca może uruchomić prezentację swoich produktów w całej Europie. Długo wyczekiwana funkcja, z pewnością ucieszy firmy prowadzące e-commerce, które chciałyby wyjść ze swoją ofertą na zagranicę, ale nie wiedziały do końca jak to zrobić. Teraz staje się to banalnie proste.

Przeczytaj więcej: Amazon launches EEA program

3. LetMeShip przejmuje ParcelParcel

Pod pojęciem cross-border kryje się kilka aspektów biznesu. Jednym z nich jest logistyka. Łatwe i szybkie przesyłki, z jasnymi informacjami dla klientów zwiększają konwersję sklepu internetowego. Dzięki użyciu takich narzędzi jak LetMeShip, nie tylko w łatwy sposób zintegrujesz swój sklep z operatorem logistycznym (a w zasadzie nawet kilkoma), ale również, przynajmniej na początku, problem logistyczny może przestać zaprzątać Ci głowę.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej na temat cross border i sposobów jak możesz zacząć korzystać z LetMeShip.

W tak szybko zmieniającym się cyfrowym świecie warto być dobrze poinformowanym. Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami z branży!

Do przeczytania w następny poniedziałek, punktualnie o 6:00!