#18 6 o’clock e- commerce news - cross-border ecommerce wart miliardy?
Koniec pierwszego kwartału to dla wielu firm czas podsumowań. Jak wyglądał początek roku w Twojej firmie? Motywacją i inspiracją do pracy niech będzie dla Ciebie kolejne wydanie cotygodniowego przeglądu newsów ze świata e-commerce. Co działo się w ostatnim tygodniu w branży?
Cross-border ecommerce wart miliardy?
Cross border czyli obsługa zamówień przez sprzedawcę z innego kraju, znowu urosła. Europejski rynek cross border jest już wart 179 miliardów euro. To wzrost o prawie 5% do poprzedniego roku. Jednak ze sprzedażą zagraniczną wiąże się kilka problemów, które warto zaadresować od razu z klientem. Przede wszystkim należy zapewnić jasną informację, kiedy może zostać dostarczona przesyłka. Klienci zagraniczni nie wiedząc kiedy i czy w ogóle dostaną zakupione towary będą wahać się z zakupem. Warto rozważyć dodanie śledzenia przesyłek. Drugą z przeszkód może być polityka zwrotów. Poinformuj już na karcie produktu w jaki sposób obsługujesz zwroty i że są one możliwe w Twoim sklepie. Taka informacja zdecydowanie ułatwi podjęcie decyzji zakupowej.
Monogo pomaga poradzić sobie z tymi i wieloma innymi problemami w sprzedaży zagranicznej, ze względu na nasze szerokie doświadczenie, szczególnie na rynkach europejskich. Jeśli zastanawiałeś się nad rozszerzeniem biznesu, nie wahaj się, to najlepszy moment. Zadzwoń lub napisz, porozmawiamy. https://monogo.pl/kontakt
Więcej o cross-border przeczytasz tutaj: https://ecommercenews.eu/cross-border-ecommerce-worth-179-billion-euros/
Parlament Europejski zatwierdził nowe zasady bezpieczeństwa produktów
Pisaliśmy ostatnio o tym, że UE w związku z wyzwaniami wynikającymi z rozwoju sprzedaży w internecie mocno pracuje nad poprawą bezpieczeństwa użytkownika w sieci. Są kolejne zmiany. Nowe prawo w Unii Europejskiej dotyczy bezpieczeństwa sprzedawanych towarów, które są importowane na terenie EU. Od teraz dystrybutor na rynku europejskim będzie odpowiedzialny za bezpieczeństwo towarów. Dodatkowo sklepy będą miały 2 dni na usunięcie towaru ze stron, kiedy okaże się, że jest on zagrożeniem bezpieczeństwa dla konsumenta.
Nowe przepisy obejmują środki mające na celu uwzględnienie grup szczególnie wrażliwych (takich jak dzieci i osoby niepełnosprawne) oraz ryzyka związanego z bezpieczeństwem cybernetycznym. Wszystko w trosce o bezpieczeństwo konsumenta.
Rosnące koszty powodują wprowadzenie nowych zasad zwrotu towarów
Zakupy w Internecie to sama przyjemność. Szczególnie jak weźmie się pod uwagę możliwość zwrotów. Nieograniczoną możliwość zwrotów. Niestety dla sprzedawców jest to zmora. Ciągle słyszy się, o klientach, którzy kupują dużo, żeby potem prawie wszystko zwrócić. Coraz więcej firm decyduje się na ograniczenie darmowych zwrotów. Niepokojące liczby mówią, że aż 76% sprzedawców uznaje ten problem za poważne zagrożenie dla ich biznesu. Jak to jest u Ciebie?
Więcej w artykule: https://www.practicalecommerce.com/rising-costs-prompt-new-return-policies
Podziel się wiedzą i udostępnij nasz przegląd newsów w mediach społecznościowych. Dzięki temu wiemy, że nasza prasówka jest dla Ciebie wartościowa.
Do przeczytania w następny poniedziałek, punktualnie o 6:00!