13 lat doświadczenia w e-commerce, Monogo E-commerce News, numer 56

Paweł Chyl-small-image
AutorPaweł ChylCEO
Poruszane tematy
Na tej stronie
Udostępnij ten wpis

Nie ma cudów, jest praca

Internet pomimo tego, że daje możliwość szybkiego dotarcia do dużej grupy klientów, to rządzi się też swoimi prawami. Virale, o których czasem się słyszy są raczej wyjątkami, a nie regułą. Dlatego lepiej oczekiwać realnych wzrostów, popartych metodyczną pracą.

Dlatego od przeszło półtorej roku co tydzień publikujemy w ramach naszej strony internetowej artykuły i inne treści. Robimy to po to, aby zwiększać zakres słów kluczowych i linków, jakie są zaindeksowane w wyszukiwarkach. Tym samym zwiększać prawdopodobieństwo pojawienia się na różne hasła i samych odwiedzin.

Ta metodyczna praca przynosi efekty. Mamy stabilne wzrosty na poziomie 20%+, z kwartału na kwartał. Nie oczekujemy efektów teraz i natychmiast. Chcemy je osiągnąć w dłuższej perspektywie. Nasze oczekiwania są ustawione na takim poziomie, bo wiemy jak skonstruowany jest algorytm rozdzielania ruchu przez wyszukiwarki.

Nie jest to wiedza tajemna. To wszystko opisują firmy takie jak Google czy Microsoft na swoich stronach internetowych. Niezależnie od tego czy to strona firmy, która dostarcza wdrożenia Magento (Adobe Commerce), rozwiązania AI i wdrożenia systemów CMS, czy to sklep internetowy. Zasady są takie same. Treści prowadzą do większego ruchu. Im więcej treści, które przyciągają realnych użytkowników, tym więcej ruchu.

Wdrożenia e-commerce

Wspomniałem o wdrożeniach e-commerce. To core naszego biznesu. Nasze delivery i większość operacji jest zbudowanych pod te usługi. Ważne jest żeby zrozumieć, że i Twoja firma i dostawca taki jak Monogo muszą wspólnie nauczyć się współpracować.

Nie możemy za mocno ingerować w każdy obszar działania Twojego biznesu. Możemy się dopasować i delikatnymi impulsami wpływać na zmianę. Zarządzanie taką zmianą to odpowiedzialność zarówno nasza jak i Twoja. Dzieje się tak, ponieważ po obu stronach są ludzie. A ludzie zazwyczaj potrzebują czasu żeby zmianę wprowadzić. Potrzebują też zrozumieć jaki jest powód dla zmiany.

Wdrożenie sklepu internetowego od strony technicznej kojarzone jest ze stosunkowo prostym procesem. Jednak rzeczywistość prowadzi do mieszanych rezultatów. Uruchomienie platformy takiej jak Adobe Commerce wymaga dużego doświadczenia od dostawcy i determinacji od zespołu, który będzie nowej platformy używał.

Wymaga też bardzo dobrze skoordynowanych działań. Zarządzanie projektem, zarządzanie jakością, development, szkolenia, integracje. To typowe elementy, o których wszyscy będą mówili. Jednak nie wszyscy mają wystarczająco dużo wrażliwości na ruchome elementy takiego procesu. Nie da się pod jeden framework wsadzić wszystkich projektów.

W Monogo wiemy, że zależności węwnątrz firmowego środowiska mają znaczenie. Wiemy jak pracować z branżami regulowanymi. Mamy też w swoim portfolio wdrożenia międzynarodowe. Współpraca z wieloma dostawcami jest również istotna. Dlatego mówimy co naprawdę uważamy, że się wydarzy. Nie składamy obietnic, których wspólnie nie będziemy w stanie dotrzymać.

To dojrzałość biznesowa i głębokie zrozumienie konsekwencji jakie mogą nas wspólnie dotknąć. Kiedyś usłyszałem, że najlepsze wdrożenie, ale miesiąc za późno jest gorsze od wdrożenia na czas lub tydzień wcześniej. Coś w tym jest. Ludzie tak patrzą i należy na drodze dialogu, transparentnie i w relacji partnerskiej o tym rozmawiać. Dokładnie tak jakie Monogo ma wartości.

Treści i AI

Rynek i branża ciągle się zmienia. Przez ostatnie 13 lat obserwujemy trendy i nastroje. Widzimy wyraźnie, że jako dostawca nie możemy się zatrzymywać.

Dlatego podejmujemy działania strategiczne, które mają na celu dopasowanie naszej oferty i doświadczenia do oczekiwań rynku. Wprowadzenie do oferty Systemów do zarządzania treścią (CMS - Content Management System) oraz AI Image optimisation nie jest przypadkowe. To dopełnienie tego co jest corem naszego biznesu.

Chcemy ułatwiać wdrożenia kolejnych elementów digitalu naszym klientom. Wiemy, że współpraca z wieloma dostawcami jest wyczerpująca. Dlatego dążymy do sytuacji, w której będziesz mieć możliwość wyboru. Albo my wdrożymy CMS i rozwiązania AI, albo wybierzesz innych dostawców.

Innym aspektem jest to co proponujemy. Nie są to przypadkowe, wzięte pod wpływem emocji rozwiązania. Builder.io oraz AEM, te dwa CMSy zostały wybrane na drodze pragmatycznego i metodycznego procesu, który zajął nam prawie rok. Przez te wszystkie miesiące próbowaliśmy każdego dostępnego na rynku CMSa. Rozmawialiśmy z dostawcami i pisaliśmy rozszerzenia. Wszystko po to, aby mieć pewność, że rozwiązania, które proponujemy są na miarę Twoich oczekiwań.

Tak samo z AI. Nie pokusiliśmy się o wprowadzenie do oferty czegoś, co by nie wnosiło wartości, a jedynie dobrze wyglądało. To stosunkowo nowa grupa rozwiązań, więc potrzeba czasu na ich wygrzanie się. Po drugiej stronie zawsze jest kupujący, on jest najważniejszy i zadbanie o jego doświadczenia jest celem nadrzędnym.

Customer Experience

Nie przypadkowo wspominam o doświadczeniach klienta. To ekstremalnie ważny aspekt projektów e-commerce. Przy ogromnej ilości opcji na rynku, klient nie będzie znosił fatalnego interfejsu. On musi być użyteczny.

Posiadanie w swoich szeregach specjalistów, którzy tworzyli i tworzą ekrany aplikacji dla liderów w swoich branżach daje nam szerokie spojrzenie na preferencje klientów. Zmniejszenie szansy na pomyłkę, przy użyciu pragmatycznego procesu badania preferencji jest atutem naszego podejścia.

Wszystko na różowo

To nie jest tak, że wszystko się udaje. Jeśli ktoś tak sądzi to zwyczajnie mija się z prawdą. Realia są takie, że w każdym projekcie zdarzają się sytuacje trudne, pojawiają się ryzyka, którymi trzeba umieć zarządzić.

W Monogo mamy doświadczenie i wartości. Nie będziemy malowali trawy na zielono, tylko po to, żeby potem okazało się, że jednak jej odcień jest inny. Dzięki transparentności, partnerstwie i going extra mile, zidentyfikujemy ryzyko, poinformujemy o tym i wspólnie poszukamy rozwiązania.

Takie podejście umożliwia nam skuteczne wdrażanie.

Dziękuję naszym pracownikom i klientom, że jesteście z nami. Jesteśmy dumni, że możemy z Wami pracować. Z ekscytacją patrzymy w przyszłość na kolejne wyzwania! Wszystko po to, aby Twój biznes rósł i się rozwijał. W kraju i poza jego granicami.