
Jak płynnie obsłużyć niespodziewany wzrost ruchu na stronie?
O projekcie
Klient jest wiodącym sprzedawcą sprzętu dziecięcego, działającym na rynku niemieckim. Migracja do Monogo Cloud nastąpiła w czerwcu 2021 roku.
Witryna e-commerce hostowana na infrastrukturze Monogo Cloud obsłużyła nieoczekiwany wzrost sprzedaży zachowując pełną płynność działania strony. Liczba zamówień wzrosła 16-krotnie w porównaniu do statystyk średniej liczby transakcji z tego samego okresu rok do roku.
Infrastruktura była w stanie skalować się automatycznie bez interwencji człowieka. System przyjął i obsłużył ogromną liczbę zamówień - w szczytowym momencie nowe zamówienie było tworzone co 2 sekundy.
Wyzwania
Nagły wzrost odwiedzin na stronie nie był zaplanowaną kampanią marketingową. Wzmożony ruch na stronie rozpoczął się w środku nocy, po godzinie 23:00. W ciągu pierwszej godziny złożono 1 255 zamówień. Łącznie w ciągu 6 godzin, w godzinach nocnych, złożono 2 761 zamówień. W szczytowym momencie zamówienia były składane co 2-5 sekund. Liczba zamówień przekroczyła 28-krotnie średnią dziennych zamówień w sklepie.

Rozwiązania
Jak poradziła sobie infrastruktura w okresie peaku sprzedażowego?
Dzięki temu, że infrastruktura naszego klienta oparta była o chmurowe rozwiązanie Monogo Cloud, niespodziewany peak sprzedażowy został obsłużony bez przerw w dostępie witryny. Funkcja autoskalowania została automatycznie włączona. 1600% wzrost liczby zamówień został
płynnie przetworzony, bez zgłaszania dodatkowych alertów o problemach z wydajnością.
Infrastruktura Monogo Cloud obejmuje wielowymiarowe możliwości autoskalowania:
- Horizontal Pod Autoscaling (HPA) - w przypadku zwiększonego ruchu, w ramach dostępnych zasobów serwera, tworzone są dodatkowe pody,
- Vertical Autoscaling - w przypadku pełnego wykorzystania przydzielonych zasobów serwera, udostępniane są dodatkowe zasoby.
Automatyczne mechanizmy autoskalowania
Mechanizmy Horizontal Pod Autoscaling (HPA) oraz Vertical Autoscaling działają automatycznie, bez interwencji człowieka i mogą łatwo skalować się w przypadku nieoczekiwanego wzrostu ruchu i sprzedaży. System w momencie niespodziewanego zwiększonego ruchu zareagował automatycznie, co pozwoliło obsłużyć dużą liczbę zamówień i zapobiegło awarii strony.

Rezultaty
- 30ekspresowa obsługa nowych zamówień - nawet 30 transakcji na minutę
- 3000%wzrostu dziennych zamówień
- 0bezawaryjne automatyczne skalowanie witryny w nocy
Gotowy na cyfrową transformację?




