
Skalowalność Magento 2.0 - większa wydajność Twojego sklepu
Skalowanie Adobe Commerce (dawniej Magento) przyjmuje wiele twarzy. Można by powiedzieć, że to zagadnienie wielowymiarowe. W zależności od tego jakie są Twoje cele, można przyspieszyć działanie systemu, zoptymalizować SEO lub sprawić, że sklep będzie w stanie przyjąć dużo więcej odwiedzających. W tym artykule poruszę 3 najważniejsze elementy skalowania Magento w Twoim sklepie.
Przyspieszanie Magento
Czasem spotykamy się z opinią, że Magento nie działa szybko. Dementując powiem, że to mit. Jeśli Twoje Magento działa wolno, nie jest to winą samego Magento, ale niewłaściwej instalacji.
Co więc zrobić, żeby Magento działało szybko?
Najpierw trzeba określić co jest przyczyną powolnego działania. Aby to osiągnąć należy przeanalizować ile czasu zajmuje każdy krok wykonywania aplikacji. Może to zrobić Twój dział IT lub wynajęci specjaliści. Natomiast w obu tych przypadkach dobrze jest zainstalować na serwerach APM. Taki system dokładnie powie ile czasu serwer poświęca na każdy krok obsługi strony.
Mając tę wiedzę potencjalnie co trzeba będzie zrobić to:
- Poprawić konfigurację serwerów lub przeprowadzić migrację na perfekcyjnie dostosowaną infrastrukturę taką jak Monogo Cloud.
- Poprawić wydajność modułów, które działają najwolniej lub czujemy, że nie powinny działać tak wolno. Alternatywnie można poszukać podobnych modułów, które spełniają wymagania biznesowe.
- Usunąć niepotrzebne moduły.
- Wydzielić backend Magento (backoffice) od front-endu. Najlepiej przejść na headless, który zapewnia lepsze możliwości optymalizacyjne i wykorzystuje API Magento. Dzięki temu nie ma w renderowaniu strony części komponentów Magento, gdyż posługujemy się tylko API.
- Przejść na lazy-loading mediów (zdjęć).
- Zoptymalizować zdjęcia przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji (AI) -> zachęcam do zapoznania się z naszym produktem do optymalizacji mediów.
- Odchudzić strony, które zawierają za dużo treści.
Po tym krokach Twój sklep na Magento na pewno będzie działał szybciej. Nie w każdym przypadku wszystkie punkty będą miały zastosowanie. Jest to typowa lista optymalizacyjna w Monogo, którą stosujemy jako listę performance'u Magento.
Lepsze SEO w Magento
Lepsze SEO oznacza więcej ruchu organicznego. Tutaj nie ma cudów, trzeba postawić na dwa elementy, takiej jak:
- Optymalizacja SEO,
- Systematyczne tworzenie nowych treści (najlepiej raz w tygodniu lub częściej).
Z naszego doświadczenia wynika, że nie ma większego znaczenia od którego elementu się zacznie. Tworzenie treści i wszystkie procesy z tym związane są dla wielu organizacji są wyzwaniem. Nie należy szukać wymówek w postaci SEO do wstrzymywania wprowadzenia kultury i strategii tworzenia nowych treści (Content Strategy).
Oczywiście dobrze jest pisać od razu wszystko co ma świetne SEO. Jednak z naszej perspektywy ważniejsze jest aby zacząć produkcję treści jak najszybciej. Dzięki temu wyszukiwarki będą indeksowały ogromną ilość fraz kluczowych, które przyniosą efekty po kilku miesiącach.
Samo wdrożenie strategii treści w organizacji też zajmie trochę czasu. Dlatego współbieżne prowadzenie optymalizacji SEO jak również tworzenia treści jest najlepszym rozwiązaniem. Lecz jeśli mamy wybrać jedną z tych rzeczy to stanowczo zarekomendujemy tworzenie.
Jak to się ma w kontekście Magento? Niezależnie czy z samym Magento, czy z Headlessem obecne na rynku rozwiązania wspierają SEO bardzo dobrze. Jakie natomiast elementy meta-danych SEO należy poprawnie wprowadzić na każdej stronie można przeczytać TUTAJ .
Powiązane artykuły
Magento przyjmuje więcej odwiedzających
Kiedy Twój sklep internetowy nie jest w stanie przyjąć dużej liczby odwiedzających to wprowadza to zupełnie niepotrzebne zdenerwowanie na wielu poziomach organizacji.
Żeby tego uniknąć wykonaj performance test (testy wydajności). W kontrolowanym środowisku poproś specjalistów lub swój dział IT, aby sprawdzili jaki jest poziom współbieżnych odwiedzin, który prowadzi do wyłączenia strony lub jej znaczącego spowolnienia.
W sytuacji kiedy wyniki nie będą dla Ciebie zadowalające to jedynym sensownym rozwiązaniem jest zwiększenie mocy Twojej infrastruktury. Przedyskutuj ze swoim działem IT czy przejście na rozwiązanie Kubernetees (K8S) jest możliwe. O tym czym jest Kubernetes pisaliśmy w tym artykule.
To rozwiązanie umożliwi automatyczne skalowanie infrastruktury w sytuacji zwiększonego ruchu w Twoim e-commerce. Przykładowo Monogo Cloud ma wbudowane mechanizmy auto skalowania. Dzięki temu nie martwimy się podczas okresów promocyjnych, takich jak black friday, że strony przestaną działać.
Podsumowanie
Zagadnienie optymalizacji Magento jest skomplikowanym zagadnieniem techniczno-biznesowym. Na szczęście większość prac może zostać przeprowadzona na poziomie technologicznym. Jednak nie wykluczone, że część decyzji biznesowych trzeba będzie podjąć samemu. Zapytaj nas o swoją stronę. Chętnie pomożemy w optymalizacji Twojej witryny.