
Magento 2 - Wady i zalety
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce jest kluczowy dla sukcesu każdego biznesu online. Wśród wielu dostępnych na rynku opcji Magento pozostaje jedną z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych platform. Jako wiodący na świecie system sklepów internetowych. Jako autor tego artykułu wiem, że interesuje Cię sklep na platformie Magento 2 i potrzebujesz firmy, która pomoże Ci go stworzyć i utrzymać, albo może masz już sklep Magento, ale potrzebujesz rozbudowy. W takim razie jesteś we właściwym miejscu i we właściwym czasie. W tym artykule omówię wady i zalety Magento 2. Bazując na swoim doświadczeniu ze spotkań z klientami na całym świecie opowiadam na najczęstsze pytania w kontekście wdrożenia tej platformy. Zaczynajmy!
Czy Magento to właściwy wybór dla mojej firmy?
To, czy Magento 2 jest właściwym wyborem dla Twojej firmy, zależy od wielu czynników. Są nimi: Twoje specyficzne wymagania, cele, budżet i zasoby. Magento to platforma e-commerce, która jest bardzo wydajna i elastyczna. Dzięki swoim licznym funkcjom i możliwościom idealnie nadaje się do zastosowań profesjonalnych. Dotyczy to zarówno sklepów wielokanałowych, jak i omnichannel – i reprezentuje branżowy standard dla rozbudowanych projektów e-commerce B2B i B2C. Firmy, które szukają Magento muszą być zdecydowane inwestować w technologię zorientowaną na przyszłość, a tym samym zapewnić zrównoważony wzrost.
Jeśli Twoja firma ma szeroką gamę produktów i potrzebuje wielu funkcji, takich jak duże rabaty, opcje dostosowywania i spersonalizowane konta klientów, Magento może być dla Ciebie dobrym wyborem. Jednak Magento wymaga również wiedzy technicznej, aby efektywnie z niego korzystać. Jeśli nie masz w swoim zespole programisty, który zna Magento, być może będziesz musiał zatrudnić zewnętrznych programistów do rozwoju i utrzymania Twojej witryny, albo zostawić to certyfikowanemu partnerowi Magento, jakim jest Monogo.
Dla kogo Magento nie nadaje się jako system sklepowy?
Magento nie jest idealnym wyborem dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z e-commerce i chcą sprawdzić, czy jest to opłacalna opcja. Magento to bardzo potężny system, który oferuje wiele funkcji i opcji. Jednak dla mniejszych firm może to być przytłaczające i mogą preferować prostszy system, który oferuje mniej funkcji. Magento może być dobrą inwestycją, jeśli masz budżet. Jeśli jednak jest on ograniczony, pokrycie kosztów rozwoju i utrzymania Magento może być trudne. Pamiętaj jednak, aby przed wyborem platformy dokładnie ocenić swoje konkretne potrzeby i zasoby.
Co przemawia na korzyść Magento 2?
Jako wiodący system sklepów internetowych, Magento 2 znajduje się w pierwszej trójce najczęściej wybieranych platform e-commerce na całym świecie. Magento zostało opracowane specjalnie do obsługi sklepów internetowych i dlatego można je łatwo skalować wraz ze wzrostem wymagań sklepu. Modułowość systemu pozwala użytkownikom i programistom na rozbudowę systemu w razie potrzeby, dzięki czemu platforma jest odpowiednia dla firm każdej wielkości. W ten sposób Twoja firma korzysta z niemal nieograniczonej możliwości wzrostu, która rozwija się wraz z Twoimi sprzedażowymi sukcesami.
Duży wybór rozszerzeń Magento zapewnia możliwość szybkiej rozbudowy i korzystania z szerokiego zakresu funkcji. A jeśli jeszcze takiego nie masz, my, jako Twój partner biznesowy, opracujemy rozszerzenia szyte na miarę dla Twojego biznesu. Magento oferuje również rozbudowane narzędzia analityczne. Administrator sklepu może mieć oko na ważne kluczowe dane, takie jak współczynniki konwersji, liczba odwiedzających i dane dotyczące sprzedaży. Generalizując, Magento to szeroki zakres funkcji, które czynią go potężnym systemem e-commerce.
Ile zajmuje wdrożenie produkcyjne Magento 2?
Czas trwania rozwoju sklepu Magento zależy od różnych czynników, takich jak zakres projektu, specyficzne wymagania klienta. Zazwyczaj rozwój prostego sklepu Magento, który zawiera tylko kilka produktów i wykorzystuje standardowy motyw, można zakończyć w ciągu kilku tygodni. Jednak bardziej złożony projekt, który wymaga kilku tysięcy produktów, pojedynczych funkcji lub specjalnej integracji, może zająć kilka miesięcy. Wymagany czas zależy zatem od wielkości i złożoności projektu, a także wszelkich wcześniej ustalonych terminów. Zostaw swój kontakt i umów bezpłatną rozmowę, na której dowiedz się ile czasu zajmie wdrożenie Magento w Twoim sklepie?
Zalety systemu Magento 2
- Skalowalność - dzięki architekturze i modułowości możesz magento rozwijać i dostosowywać ciągle do swoich potrzeb, w słowniku Magento nie istnieje stwierdzenie "nie da się",
- Elastyczność - Magento 2 przez kilka tysięcy dostępnych modułów można szybko dostosować do swoich potrzeb,
- Wersja Open Source i Commerce - dzięki open source mamy swobodnie dostępny kod źródłowy, rozwijany przez ogromną społeczność. Funkcji Commerce daje pewność stabilności produktu na rynku.
- Bezpieczeństwo - ciągłe monitorowanie i łatanie luk bezpieczeństwa, co w biznesie e-commerce z danymi osobistymi klientów jest to bardzo ważne,
- SEO - doskonale dostosowana platforma dla silników wyszukiwania,
- Multi-store - system umożliwia zarządzanie wieloma sklepami internetowymi z jednego panelu administracyjnego; to świetne rozwiązanie dla firm, które prowadzą różne marki lub sklepy w różnych regionach,
- Analityka - samo rozwiązanie ma w sobie już dobrze rozwinięte narzędzie analityczne,
- Intuicyjny panel - nieskomplikowany intuicyjnie panel administracyjny do zarządzania sklepem,
- Wsparcie dla handlu międzynarodowego - platforma oferuje zaawansowane narzędzia do obsługi handlu międzynarodowego, w tym obsługę wielu walut, języków, stawek podatkowych i regionów wysyłki,
- Integracje - Adobe Commerce lub Magento można bezproblemowo zintegrować z innymi produktami Adobe, takimi jak Adobe Experience Manager i Adobe Analytics, co zapewnia spójną obsługę klienta.
Wady systemu Magento 2
- Hosting - system wymaga znacznych zasobów serwerowych, aby zapewnić płynne działanie. Konieczne jest wydajne środowisko hostingowe, co może prowadzić do wyższych kosztów serwerów.
- Certyfikowany zespół - Magento wymaga wysokiego poziomu wiedzy technicznej. Konieczna jest rozległa wiedza programistyczna, aby tworzyć i wdrażać niestandardowe motywy, rozszerzenia i funkcjonalności. Wybierając partnera do rozwoju oprogramowania warto upewnić się, czy zespół programistyczny posiada aktualne certyfikaty programistyczne, które na określony czas wydaje Adobe (właściciel Magento) za pozytywny wynik egzaminu. Mając certyfikowany zespół mamy pewność że płacimy pieniądze za jakość, a nasz biznes pod względem technicznym jest zabezpieczony,
- Koszty - Magento 2 dysponuje wersją open source, która jest darmowa w użyciu, to jednak budowanie i utrzymywanie sklepu Magento może wiązać się z dodatkowymi kosztami; obejmuje to wydatki związane z rozwojem, rozszerzeniami stron trzecich, integracjami oraz ciągłym utrzymaniem.
Adobe Commerce czy warto?
Korzystając z Magento w wersji płatnej możesz liczyć na szerokie wsparcie ze strony Adobe. Na przykład otrzymujesz wsparcie techniczne 24/7, dostęp do różnych narzędzi diagnostycznych, własnego opiekuna klienta i wsparcie zespołu konsultacyjnego ds. e-commerce.
Dodatkowe funkcje dostępne w wersji Commerce:
- Karty podarunkowe - można dzięki temu dotrzeć do nowych klientów, i zachęcić ich do zrobienia zakupów,
- Punkty lojalnościowe - można przyznać odwiedzającym punkty za określone działania w sklepie internetowym; punkty te można wymienić na zniżkę przy następnym zamówieniu,
- Kredyty sklepowe - po otrzymaniu zwrotu można przekazać klientowi kredyty sklepowe, dzięki którym może dokonać nowego zakupu bez konieczności ponownego płacenia,
- RMA(Opcje zwrotów) - dzięki temu narzędziu można wydajniej radzić sobie ze zwrotami; kredyt i zwrot pieniędzy za pośrednictwem kredytów sklepowych lub zamówień,
W mojej opinii, główna i najważniejsza zaleta Adobe Commerce - fukcjonalność platformy B2B:
- Zamówienia cykliczne - oferowanie niestandardowych list zamówień ułatwia (i przyspiesza) składanie zamówień cyklicznych,
- Zamówienia zbiorcze - na podstawie numerów artykułów i ilości można składać duże zamówienia bez konieczności przeglądania wszystkich stron produktów,
- Ograniczony dostęp do katalogów produktowych - można włączać i wyłączać produkty i kategorie dla każdej grupy klientów. W ten sposób możena pokazać klientowi asortyment posortowany specjalnie dla niego,
- Rozbudowane grupy klientów(segmentacje) - można samodzielnie tworzyć atrybuty klientów i dodawać je do swoich kart klientów. Możena wtedy łatwiej i dokładniej segmentować klientów oraz udzielać promocji określonej grupie klientów.
Podsumowanie
W tym artykule przedstawiłem wady i zalety: Magento 2 oraz Adobe Commerce. To, czy Magento jest właściwym wyborem dla Twojej firmy, zależy od wielu czynników. Warto jednak pamiętać, że Magento to niezwykle wydajna i elastyczna platforma. Należy zauważyć, że tworzenie sklepu Magento obejmuje nie tylko faktyczne programowanie, ale także planowanie, projektowanie, integrację z bramką płatności, konfigurację opcji wysyłki i nie tylko. Dlatego zawsze warto przemyśleć cele i potrzeby biznesu.
Bazując na doświadczeniu wdrożeń Magneto na całym świecie, nasz zespół certyfikowanych specjalistów zarekomenduje odpowiednie rozwiązania i odpowie na wszystkie Twoje pytania. U nas jako partnera Adobe znajdziesz wiedzę techniczną w zakresie wdrażania sklepów internetowych Magento 2. Doświadczony zespół UX zadba o to, by klienci mieli przyjemną i intuicyjną ścieżkę zakupową, dzięki której wzrośnie konwersja w Twoim biznesie, a drużyna QA zadba o to, aby Twoi klienci mieli bezpieczne i pozbawione błędów technicznych zakupy.
Mam nadzieję, że pomogłem Ci znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytania. Jeśli potrzebujesz więcej informacji zapraszam do kontaktu.