Fast marketing a system zarządzania treścią w e-commerce. Sposoby na dynamiczne zarządzanie stroną dzięki technologii low-code.

Agata Wilczyńska-small-image
AuthorAgata WilczyńskaMarketing Director
Poruszane tematy
Udostępnij ten wpis

W świecie e-commerce biznes musi dynamicznie reagować na trendy oraz zmiany na rynku. Kluczowa jest tutaj możliwość szybkiego zarządzania treścią na stronie. Platformy, które nie wykształciły umiejętności dynamicznego aktualizowania contentu przegrywają w wyścigu o pozyskanie klienta. A rywalizacja jest zażarta. Na szczęście nowoczesne systemy CMS pozwalają na tworzenie skalowalnych i elastycznych stron. Jak dzięki technologii low - code umożliwić firmom dynamiczne zarządzanie treścią i błyskawiczne wprowadzanie zmian na stronę internetową? O sposobie na szybką adaptację treści bez konieczności zaawansowanej wiedzy programistycznej przeczytasz w poniższym artykule.

Na czym polega fast marketing w e-commerce?

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, czym jest fast marketing. Wyobraź sobie, że jesteś kierowcą Formuły 1 i startujesz w wyścigu. Wiesz, gdzie znajduje się meta, ale nigdy nie wiesz jakie przeciwności, a może też i szanse, napotkasz na torze. Każdy kierowca rajdowy wie, że czas na podjęcie decyzji jest zatrważająco krótki.

Obserwuj i reaguj! Na trasie nie ma czasu na zastanawianie się. Jeśli zarządzasz rozwojem sklepu internetowego Twoja meta wbrew pozorom jest zawsze ta sama. Bez względu na branżę, czy rynek Twoim głównym celem jest jak największa konwersja. Biznes musi generować przychód. W wyścigu po klienta nie jesteś na drodze sam! Twoja konkurencja może nie jeden raz zajechać Ci drogę, albo, czego oczywiście jej nie życzysz, wypaść z toru. Kluczem do miejsca na podium jest szybka i trafiona ocena sytuacji i szybkie działanie.

Tym właśnie jest fast marketing! To strategia, która opiera się na szybkim reagowaniu na aktualne wydarzenia, trendy oraz zmiany w preferencjach konsumenckich. Możesz to zrobić wykorzystując nowoczesne narzędzia i technologie.

Przykłady zastosowania fast marketingu w e-commerce

Strategia fast marketingu oparta jest na możliwie jak najszybszej reakcji na aktualne wydarzenia. Jak jednak wykorzystać ją w praktyce w Twoim sklepie? Poniżej znajdziesz klika praktycznych przykładów takich działań:

Szybkie reagowanie na trendy

Fast marketing bazuje na śledzeniu i wykorzystaniu bieżących trendów – zarówno globalnych, jak i lokalnych. Marki monitorują media społecznościowe, newsy, wydarzenia kulturalne, sportowe i inne, aby w szybki sposób zaadaptować swoje kampanie marketingowe do aktualnych nastrojów i tematów. Przykład to wykorzystanie popularnych hashtagów lub odpowiedzi na wiralowe tematy. Dobrym przykładem może być premiera filmu ,,Barbie", kiedy to większość branży fashion w e-commerce przybrała różowe barwy. Nawet sklepy, które nie miały w swojej ofercie przygotowanych kolekcji ze słynnym logo ,,Barbie" sugerując klientom zakup różowych stylizacji w promocyjnych ofertach miały szansę na zwiększenie sprzedaży.

Sezonowość i okazje zakupowe

Fast marketing może być również związany z szybkim wykorzystaniem sezonowych wydarzeń, takich jak Black Friday, Cyber Monday, czy Święta Bożego Narodzenia. Firmy w e-commerce często stosują agresywne, krótkotrwałe kampanie, aby w pełni wykorzystać okazje związane z takim szczytem zakupowym. Więcej o tym, jak przygotować sklep internetowy na wyprzedaże przeczytaj w artykule Black Friday we-commerce - 3 kluczowe kroki do wydajnej i stabilnej infrastruktury.

Dynamiczne promocje

Promocje w ramach fast marketingu są elastyczne i krótkoterminowe. Trwają często zaledwie kilka godzin lub dni. Z pozoru to powód może być błahy. Reakcją na uruchomienie promocji mogą być nagłe zmiany w pogodzie - promocje na sprzęt do grillowania, gdy zaczyna się ciepły weekend, czy ogłoszenie przez celebrytę nowego trendu, który marka może wykorzystać.

Nieprzewidziane sytuacje

W języku chińskim słowo ,, kryzys" składa się z dwóch znaków. Jeden oznacza niebezpieczeństwo, a drugi okazję. Fast marketing to wdzięczna strategia wykorzystania tych kryzysowych okazji w sprzedaży internetowej. Dzięki przekierowaniu uwagi z niedziałającego LP na bestsellerowe produkty, unikniesz kryzysu wizerunkowego marki. Dzięki dynamicznej komunikacji do użytkowników, którzy nie zdążyli kupić wyprzedażowych modeli, zamiast wzbudzać ich frustrację możesz zaproponować podobne produkty z oferty z korzystnym rabatem. Granicą jest Twoja kreatywność. Ważne, żeby reagować na sytuacje i w miarę możliwości z wyprzedzeniem zaplanować scenariusz reagowania na niespodziewane sytuacje kryzysowe w Twoim e-commerce.

Dynamiczne zarządzanie treścią dzięki technologii low-code

Dynamiczne zarządzanie treścią z wykorzystaniem technologii low-code to podejście, które znacząco upraszcza tworzenie, edytowanie i wdrażanie treści na różnych platformach, bez konieczności głębokiej wiedzy programistycznej. Platformy low-code oferują graficzne interfejsy użytkownika, w których aplikacje można budować poprzez przeciąganie i upuszczanie elementów. Oprócz tego umożliwiają programistom dodawanie kodu w miejscach, gdzie jest to konieczne, co zapewnia większą elastyczność.

Dzięki takiemu rozwiązaniu firmy mogą szybciej reagować na zmiany rynkowe, personalizować doświadczenia użytkowników oraz obniżyć koszty związane z rozwojem aplikacji. Systemy zarządzania treścią (CMS) pozwalają budować i edytować strony internetowe w czasie rzeczywistym, dając możliwość szybkiego publikowania landing pages oraz personalizowania ofert. Dzięki technologii low-code zarządzanie treścią staje się bardziej dostępne, efektywne i dostosowane do dynamicznie zmieniających się potrzeb współczesnego rynku. W efekcie organizacje mogą działać szybciej, oszczędniej i skuteczniej.

Technologia low-code na przykładzie Builder.io

Przykładem dynamicznego zarządzania treścią na platformie internetowej jest między Builer.io. Platforma koncentruje się na uproszczeniu tworzenia interfejsów użytkownika i prostym zarządzaniu contentem w aplikacjach webowych. Dzięki niej content edytorzy mogą w łatwy sposób tworzyć dynamiczne i responsywne strony internetowe oraz komponenty bez angażowania pracy programistów. Wizualny edytor drag&drop w Builder.io umożliwia użytkownikom projektowanie i tworzenie nowych podstron za pomocą intuicyjnego interfejsu graficznego. Elementy, takie jak przyciski, formularze czy bloki treści, można łatwo dodawać, układać i edytować. Jako platforma headless CMS, Builder.io dostarcza dane przez API. Umożliwiając to pełną kontrolę nad sposobem prezentacji treści na różnych urządzeniach i kanałach. Co ważne, aplikacja umożliwia tworzenie i zarządzanie treściami w czasie rzeczywistym. Dzięki narzędziom, takim jak automatyczne generowanie kodu i optymalizacja obrazu, aplikacje stworzone z Builder.io działają płynnie i są zoptymalizowane pod kątem SEO oraz szybkości ładowania.

Dlaczego low- code jest kluczowy dla efektywnego marketingu?

Zalet wykorzystania technologii low-code w e-commerce jest wiele. Jako główne możemy wymienić:

  • Szybkość działania: Dostosowanie treści w czasie rzeczywistym, np. w przypadku nagłych promocji.
  • Elastyczność: Możliwość łatwego testowania różnych wariantów treści.
  • Niższe koszty: Ograniczenie konieczności angażowania programistów.
  • Skalowalność: Narzędzia low-code rosną razem z firmą, dostosowując się do jej potrzeb.

Podsumowanie

Wybór elastycznego i sprawdzonego systemu zarządzania treścią na stronie to podstawa do skutecznej komunikacji i dynamicznej aktualizacji treści. Inwestycja w narzędzia oparte na technologii low-code maksymalnie skracają proces publikacji treści i ułatwiają pracę działu marketingu. Elastyczność aktualizacji treści na platformach internetowych przekłada się na oszczędność czasu i obniżenie kosztów. Chcesz, aby Twój zespół marketingowy mógł samodzielnie i efektywnie zarządzać treścią na stronie napisz do nas. Z sukcesem wdrożyliśmy i dostosowaliśmy platformy do zarządzania treścią na stronach naszych klientów, dostosowując je do ich indywidualnych potrzeb biznesowych. Umów się na rozmowę i naszym ekspertem i dowiedz się jak usprawnić zarządzanie treścią w Twoim e-commerce.

Fast marketing a system zarządzania treścią w e-commerce. Sposoby na dynamiczne zarządzanie stroną dzięki technologii low-code.