
Adobe Commerce/Magento - najlepsza platforma e-commerce?
Twój biznes musi być tam, gdzie Twój klient - w Internecie. Statystyki wyraźnie pokazują, że w czasach, kiedy rynek zmaga się z galopująca inflacją i słabnącym popytem konsumenckim sprzedaż online nie zwalnia, a wręcz przeciwnie, dopiero się rozpędza. Według raportu Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce, do 2027 wartość rynku e-commerce wzrośnie o ponad 94 mld zł. Bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z e-commerce, czy jesteś na etapie rozwoju e-sklepu wybór platformy jest kluczowy dla Twojej firmy. Na rynku znajdziesz wiele rozwiązań do tworzenia systemów e-commerce, bez wątpienia jedną z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych opcji na zbudowanie wielofunkcyjnego sklepu jest Magento. Czy zatem Magento (Adobe Commerce) jest najlepszą platformą ecommerce jaka istnieje? Poniżej kilka niewątpliwych zalet tego oprogramowania.
Czym jest Magento?
Adobe Commerce Magento jest silnikiem e-commerce zbudowanym na oprogramowaniu open source przy użyciu PHP, po raz pierwszy wydany w 2008 roku. Magento 2.0 zostało wydane w 2015 roku, a Adobe Inc. nabył platformę za 1,68 miliarda dolarów w 2018 roku. Aktualnie oficjalna nazwa platformy to Adobe Commerce. Do tej pory ponad 150 000 sklepów internetowych zostało utworzonych przy użyciu tej platformy. Według Rolustech, platforma stanowi obecnie 12% sklepów ecommerce i 1,2% całego Internetu!

Wykorzystanie technologii ecommerce, źródło: trends.builtwith.com/shop
Magento/Adobe Commerce to wydajna, bogata w funkcje platforma
Magento dotrzymuje kroku swoim droższym odpowiednikom pod względem wydajności. Mnogość funkcji Magento obejmuje między innymi intuicyjny interfejs użytkownika, szczegółowe konta klientów, a także wiele rozwiązań, które pomogą poprawić doświadczenie klienta. A to nie wszystko! Oprogramowanie zawiera narzędzia promocyjne i marketingowe, zaawansowane raportowanie i wiele opcji przyjmowania płatności.
Magento jest całkowicie elastyczny
Każdy biznes jest wyjątkowy, a Magento oddaje sklep ecommerce w Twoje ręce. Od całkowicie konfigurowalnych motywów po fantastyczny moduł Page Builder, Magento pozwala na dostosowanie i personalizowanie każdego aspektu sklepu.
Adobe Commerce ma silną społeczność użytkowników i deweloperów, którzy w razie potrzeby oferują wszelkie porady dotyczące rozwiązywania problemów. Jeśli więc chcesz zrobić coś ze swoją witryną, ale nie jesteś pewien, jak najlepiej do tego podejść, na pewno znajdzie się ktoś w społeczności Magento, kto może pomóc.
Adobe Commerce Magento jest przyjazne dla SEO
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest niezbędna, jeśli chcesz przebić się przez cały szum w sieci i dotrzeć do właściwych klientów we właściwym czasie. Magento to rozumie i jest wyposażone we wszystkie funkcje, których potrzebujesz, by zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Wbudowane funkcje obejmują: przyjazne dla SEO adresy URL, informacje meta dla produktów, mapy Google sitemaps, znaczniki tytułu i dane strukturalne. Funkcja blogowania pozwala również na umieszczanie artykułów, które zapewniają wartość dla użytkowników witryny. Co wicej jednocześnie wypełniając stronę rodzajem treści zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwania, którą Google uwielbia.
Magento jest szybkie
Jeden z największych problemów dla właścicieli sklepów ecommerce to porzucenia koszyka. Jest to sytuacja, w której klient umieszcza produkty w swoim koszyku na stronie ecommerce, ale finalnie wizyta nie kończy się konwersją.
Według Baymard, badania pokazują, że prawie 70% koszyków zakupowych online jest porzucanych. Według Kinsta z kolei powolna strona może zwiększyć liczbę porzuceń koszyka nawet o 75%. To bardzo duży odsetek straconej potencjalnej sprzedaży. Szybkość ładowania się strony to zdecydowanie priorytet dla Twojego e-sklepu.
Na szczęście Adobe Commerce jest szybką platformą. Jest całkowicie konfigurowalna, istnieje wiele optymalizacji, które możesz wykonać, aby zapewnić najlepszą możliwą prędkość ładowania się stron. Dzięki temu zmniejszysz liczbę porzuconych koszyków, z którymi zmaga się tak wiele sklepów. Pozwoli to również utrzymać zadowolenie klientów i zwiększy prawdopodobieństwo powrotu na Twoją stronę i ponownych zakupów.
Magento jest responsywne
Niegdyś uważany za nice-to-have, responsywny design jest teraz niezbędny.
Dzięki niemu strony internetowe działają równie dobrze na różnych urządzeniach, od komputerów stacjonarnych i laptopów, po smartfony i tablety.
Mcommerce, czyli zakupy online za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, rozwija się w zaskakującym tempie. Sprzedaż detaliczna Mcommerce osiągnęła 359 miliardów dolarów w 2021 roku, co stanowi wzrost o 15% w stosunku do poprzedniego roku. Oczekuje się, że do 2025 roku będzie stanowić około 44% całej sprzedaży ecommerce w USA. Jak widać, jeśli twoja strona nie jest responsywna, będziesz tracić wiele potencjalnych sprzedaży.
Na szczęście Adobe Commerce jest w pełni responsywną platformą. Jego różne rozszerzenia i wtyczki pozwalają przełączać się między motywami w zależności od urządzenia, z którego korzystają odwiedzający i przekształcić witrynę w szybko ładującą się wersję mobilną lub dodać przyjazną dla urządzeń mobilnych funkcję czatu na żywo. Magento jest stworzone z myślą o użytkowniku korzystającym z urządzeń mobilnych.
Dowiedz się więcej- Jak projektować interfejsy w dobie m-commerce?
Magento/Adobe Commerce pozwala na zarządzanie wieloma witrynami
Jeśli jesteś aspirującym przedsiębiorcą i rozważasz możliwość prowadzenia wielu różnych witryn e-commerce, Magento pozwala na zarządzanie wszystkimi witrynami z jednego prostego pulpitu nawigacyjnego. To może zaoszczędzić ogromną ilość czasu i sprawić, że twoje życie jako przedsiębiorcy będzie o wiele łatwiejsze.
Co więcej Adobe Commerce (Magento) obsługuje sprzedaż w wielu krajach. Funkcje jak różne waluty, wiele magazynów, wiele wersji językowych i wiele innych funkcji jest wbudowanych w Adobe Commerce i dostępnych od razu dla Twojego biznesu.

Adobe Commerce (Magento) zostało sklasyfikowane przez uznaną instytucję badawczo konsultingową Gartner, jako absolutny lider swojego segmentu Digital Commerce, źródło: Gartner
Czy Magento/Adobe Commerce to rozwiązanie dla mojego biznesu?
W Monogo mamy zespół zaangażowany w pomaganie klientom w rozwoju poprzez stosowanie najlepszych i niezawodnych technologii na rynku. Zawsze wybieramy rozwiązania skrojone na miarę indywidualnych potrzeb biznesowych.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i wybrać technologię najlepszą dla Twojego e-commerce skontaktuj się z nami.