
Adobe x Monogo, relacja z Adobe Partner Day w Warszawie (31.08.2022)
Adobe Partner Day rozpoczął się od rejestracji, gdzie każdy z uczestników dostał plakietkę ze swoim nazwiskiem i nazwą firmy. Standard na tego typu wydarzeniach. Ale ponieważ jest to pierwsze spotkanie tego rodzaju po pandemii, posiadanie w rękach smyczy daje satysfakcję.
Przechodzimy do sali kawowej, gdzie wita nas gwar rozmów. Widzimy znajome twarze, a na nich uśmiechy. Chyba ta ekscytacja udzieliła się nie tylko nam. Bierzemy filiżanki z orzeźwiającą kawą i przystępujemy do rozmów. Krótkich, bo za chwilę rozpoczęcie wydarzenia. Przechodzimy do głównej sali, gdzie na ekranie wyświetla się już pierwszy slajd prezentacji. Pierwszą prowadzi Tereza Víšková, która pełni rolę Senior Partner Sales Manager w Adobe. Jest naszym aktualnym opiekunem z ramienia Adobe.

Prezentacja Terezy dotyczy organizacji dnia oraz tłumaczy jak ewoluuje podejście do Partnerów. Ważny komunikat już na samym początku! Rozglądając się po sali widzę lekkie poruszenie - chyba nam wszystkim było to potrzebne, żeby usłyszeć jakie działania podejmuje zespół odpowiedzialny za relacje partnerskie. Do tego dowiadujemy się, że bardzo ważne role będą dostępne dla nas, aby spotkać się na miejscu w Warszawie. Raz w miesiącu. Daje to nie tylko okazję do podtrzymywania relacji, ale również do adresowania ważnych tematów w naszym biznesie. Mając takie wsparcie, czuję, że ta wartość przełoży się również na nasze wdrożenia Adobe Commerce (aka Magento) oraz pozostałych produktów z grupy Experience Cloud, takich jak Adobe Experience Manager, Analytics, CDP i innych.
Prezentacja Platformy podczas Adobe Partner Day
Kolejne prezentacje prowadzone są przez Karla Hinterholzer - Head of Sales. Austria & Eastern Europe, Radima Sevcik - Expert Partner Solutions Consultant, Data & Insights. Mądrze przygotowana agenda maluje krajobraz całego zestawu narzędzi biznesowych dostępnych w ofercie Adobe. A tego jest sporo. 3 główne filary to Creative Cloud, Document Cloud i Experience Cloud. Dzisiaj skupiamy się na tym ostatnim. Radim pokazuje całe spektrum platformy. Krótko przechodzimy przez każde narzędzie i od razu nasuwa się wniosek. Do pracy z doświadczeniami klientów Monogo ma cały pakiet dostępny do wdrożeń w tym jednym miejscu. Wszystko domyka ostatnio pozyskane narzędzie Workfront. Staje się też jasne, że wdrożenia Monogo produktów z grupy Experience Cloud mogą być skuteczniejsze dzięki ścisłej integracji pomiędzy poszczególnymi narzędziami. A to dopiero początek.
Workfront + AEM Assets
Tareq Fadel - Expert Solutions Consultant, Content & Commerce w następnej prezentacji pokazuje możliwości jakie daje połączenie Workfront i AEM Assets. Dla wyjaśnienia AEM Assets to DAM (Digital Assets Management). I tutaj moje poważne zaskoczenie. Dzięki dostępności różnych technologii z filaru Creative Cloud AEM Assets może uruchamiać akcje z Photoshopa na wybranych katalogach. Automatyczne usuwanie tła lub nakładanie styli na zdjęcia staje się bajecznie proste. Po przygotowaniu przez dział kreatywny odpowiednich akcji wystarczy wgrać zdjęcia do katalogu a AEM Assets zrobi za nas resztę pracy. Jakaż to jest oszczędność czasu! Z taką technologią time-to-market może zostać skrócony znacząco! Dostajemy również informację, że ścisła integracja Adobe Commerce (aka Magento) i AEM Assets będzie dostępna już niebawem.
Demo Platformy Adobe
Kolejne prezentacje przynoszą coraz więcej informacji i przykładów dotyczących stricte części ecommerce. Mamy nawet demo możliwości integracji pomiędzy Adobe Commerce (aka Magento), Analytics, Real-Time CDP, Target, Campaign i Customer Journey. I tutaj wychodzi piękno całego Experience Cloud oraz ścisłej integracji pomiędzy nimi. Mam wrażenie, że personalizacja nigdy nie była tak prosta! Ale to nie wszystko. Doświadczenia klienta to nie tylko online, ale również offline. I tutaj Adobe również nie zawodzi. Można integrować poprzez API różnego rodzaju narzędzia (np. call center, SMS, POS), które dają możliwość utrzymania spójnych doświadczeń dla klientów również poza ecommerce. Jeśli dodatkowo zapniemy to wszystko w Adobe Experience Managera, dystrybucja treści w dosłownie każdym kanale staje się nie tylko prosta, ale również szybka.
Ta część jest dla mnie najbardziej wartościowa. Inspiracje płynące z tego demo z pewnością pozwolą nam w Monogo przekazać je naszym partnerom biznesowym. Bo przychodzi mi taka refleksja, że narzędzia których używamy są światowej klasy i naszym obowiązkiem jako partnera wdrożeniowego jest inspirować i edukować. Do maksymalnego wykorzystania tego co oferują out-of-the box. Każde z nich. I w połączeniu z innymi, bo integracje zaczynają wyglądać naprawdę na głębokie. To dobrze dla naszych klientów. Czuję, że wartość będzie płynąć ze skalowania rozwiązań. Jeśli posiadasz Adobe Commerce (aka Magento), dokładanie kolejnych systemów z grupy Experience Cloud pozwoli wynieść ecommerce na wyżyny.
Ze wszystkich prezentacji jest jedna, która nie może trafić do publicznej wiadomości. To wizja na Adobe Commerce (aka Magento). Jednak bardzo doceniam, że na tym wydarzeniu dowiadujemy się więcej na temat kierunków rozwoju naszego ulubionego silnika ecommerce. Powiem tylko tyle, że przyszłość wydaje się być ekscytująca dla Magento. I dla nas - Monogo, partnera wdrożeniowego, nie tylko Adobe Commerce, ale również innych produktów firmy Adobe.

Podsumowanie Adobe Partner Day
Zbliżając się do końca dnia, ostatnie prezentacje dotyczą już stricte spraw partnerskich. Jakie mamy dostępne materiały, czego możemy używać w pracy z naszymi klientami. Całe wydarzenie kończy się zaproszeniem na networking i rozmowy.
Dla mnie ten dzień przyniósł sporo wiedzy. Prezentacje rozjaśniły również wiele obszarów, które nie do końca były sprecyzowane. Mam poczucie, że teraz wdrożenia Monogo będą jeszcze lepsze i skuteczniejsze. Mamy obowiązek dostarczać porządne rozwiązania naszym partnerom biznesowym. Korzystając z dostępnych rozwiązań out-of-the box, sprawnie możemy dostarczać wartość biznesową. Dostosowanie narzędzi jest możliwe w pewnym zakresie, ale powinniśmy się skupić na maksymalnym wykorzystaniu tego co jest w pakiecie. Od tego warto zaczynać.
Aby dowiedzieć się jaką wartość wnoszą wdrożenia narzędzi Adobe przez Monogo?