Skip to Main Content

Audyt UX – pierwszy krok do zwiększonej sprzedaży

Uczestnicząc w projektach, których celem jest ‘zastąpienie’ starej platformy e-commerce nową, często słyszę zdanie: ‘Najlepiej zaprojektujmy wszystko od nowa’. I chociaż często serwisy budowane kilka, jak nie kilkanaście lat temu, faktycznie wymagają nowego podejścia do użytkownika to… w jaki sposób mieć pewność, że to ‘nowe’ nie będzie pięknie zapakowanym workiem starych problemów?

Co w sytuacji, kiedy nie mamy wystarczającego budżetu na badania takie jak wywiady pogłębione, spotkania w grupach fokusowych lub ruch na stronie nie wystarcza na przeprowadzenie miarodajnych testów A/B? Czy powinniśmy zrezygnować ze starej platformy i zacząć od czystej karty? Zdecydowanie nie. Powinniśmy zacząć od audytu użyteczności. A dlaczego? Pozwól, że przytoczę wszelkie argumenty jakie przychodzą mi do głowy w ramach poniższego artykułu.

Wybierz region/Change Region: